Nyt helga!

Selv om det er oktober, så har jeg fortsatt søte markjordbær i min hage. De smaker nydelig og aldri blir de så store som før frosten. Jeg fikk denne planten da ungene våre var små, og den lever og blomstrer fortsatt etter tretti år. Slaget er et slags hagebær og de har altså bær så lenge det ikke er frost. Suverent synes jeg. Noen avlegger har det blitt, men den formerer seg slett ikke som andre jordbærplanter. Derfor passer den så fint i mitt blomsterbed.


Mange liker ikke høsten, men jeg synes den er vakker. Gule blader, men fortsatt roser igjen der ute. Inne koser vi oss med god mat. Høstsuppe med masse grønnsaker og hakket persille var godt til middagen i går.

Mat er viktig, men det behøver ikke gjøres så komplisert. Her er formiddagsmaten, horn med spekemat, ost eller syltetøy og desserten? Hva med en herlig mikrovarmet  donuts med rømme, jordbær og kakekrymmel. Ja, vi koser oss, men det skal vi vel. Mandag er det hverdag igjen. Nyt helga!

2 kommentarer
    1. annebe: Herlig med markjorbær til langt ut i oktober. Tror de plantene fortsatt selges i hagebutikkene om våren. Vi har hatt en fin formiddag, men nå skyer det visst til der ute. Koser meg inne og stryker klær. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg