Adventskalender med decoupage.


Nå har jeg flere teposeadventskalendere klare. Noen har jeg tegnet på selv, men i dag ble det en med serviettdecoupage. Jeg hadde noen engeleservietter jeg synes var så fine. Servietten måtte deles i sine tre lag. Det er viktig, for det er bare det med bilde som skal brukes. Først blandet jeg vanlig trelim med bittelitt vann. Da ble den enklere å pensel på. Så la jeg serviettbildet ned i den limmalte siden på esken, dyppet malerpenselen i mer lim og strøk/dyttet forsiktig så bildet  så det “la seg ned”! Alle luftbobler må jo ut. Men man må være veldig forsiktig, så ikke bildet ryker i stykker. Etter at det hadde tørket godt,  tegnet jeg litt på stjernene så de ble tydeligere og skrev noen godord her og der.

Det var så morsomt, at jeg fant en gammel firkantet eske som jeg også pyntet.


Den la jeg 24 teposermed smak av skogsblomster ned i og drysset over litt hel nellik og noen anisstjerner. Det får det til å lukte litt ekstra godt når man åpner esken.

Så nå er det bare å vente på advent da. Gleder meg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg