Blåbærtur i november.

Jeg trodde ikke det var mulig?  Det er da november? Jeg fant ei tue med de fineste blåbær, glinsende vakre, som perler  mot skogbunnen. En hel neve full fikk jeg plukket. De smakte  fortreffelig, selv om det føltes helt uvirkelig. Bladene hadde falt av blåbærriset. Vi har ikke hatt det så kaldt enda, så det er nok derfor de var like søte. Burde jeg gå på leting etter flere tro med bøtte og bærplukker? Jeg så etter innover skogen, men det var nok bare tilfeldig at de bærene var igjen. Overalt ellers var det tomt. Men litt artig da, og plukke nydelige bær på denne tiden. Jeg har spist bær fra skogen om høsten før, og de har da vært både småsure og tørre. Tror den milde høsten får ta skylda.

Fortsatt er det en og annen blomst der ute også.

Men det begynner å bli vinterstemning. Det snør skikkelig i dag, men bakken er altfor våt til at det legger seg.

Et snøfnugg måtte jeg ta bilde av. Det så jo ut som en minisnøengel! Det var helt stille i skogen i dag. Akkurat som om alt hadde lagt seg til å sove for en stund. Nå kommer snart den store hvile for naturen, mens vi får finne fram vottene.

6 kommentarer
    1. Ja her er samme været, med vår bakke og snø. Er så mørk og klissete nå at jeg håper at snøen legger seg og at vi kan starte på vinteren 🙂
      Ha en fin torsdag!

    2. Fru Stussli: Kunne egentlig vært greit med litt vintervær nå. Da klarnet det kanskje opp, så vi fikk litt gløtt av sol også? Men vi får vel ta det som det er tenker jeg, og kose oss inne! Nyt dagen uansett vær, tenker jeg. 😀

    3. Ikke helt normalt med blåbær nå nei, men så har det vært noen spesielle år også. Ser ut som om endringene i klimaet er kommet for å bli, så kanskje om noen år har vi blåbær i skogen hele vinteren.

    4. Blåbær i november er jammen meg ikke verst 🙂 Her starta jordbærene å sprette på nytt i september. Første gang jeg har opplevd det. Det har nok med varmen å gjøre ja…
      Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg