Vinterkrans

Fredag igjen. Hjelp så fort dagene går. Men jeg har allerede vært i farten i mange timer. I dag
var min tur til å skure hos en eldre slektning og det tok noen timer, så var det hunden som måtte ut på trimtur og da fikk jeg jammen trimmet litt selv samtidig. Ellers går det i dekorasjoner og kransbining om dagen.

Jeg prøvde meg på noen i furubar rundt en ståltrådring. Jeg vet jo at furua holder ganske godt. Jeg pyntet med levende takløk, kastanjer, kuler, furukongler og kunstige orkideblomster. Jeg er så heldig at jeg har masse takløk i hagen. De ble plukket rene for visne blader og røttene ble vasket. De tåler kulde godt også, og kan planter i hagen igjen etterpå. Om det ikke ha blitt frost da. Da planter jeg dem bare i en potte med hagejord og setter dem ut på terrassen til det blir vår.

Koser meg med dette også.

 Det er ikke så godt lys nede i kjelleren der jeg jobbet med dette, men dere ser vel omtrent hvordan det ble! Ha en fin dag!

10 kommentarer
    1. Jeg har virkelig lyst til å prøve meg på å lage krans selv en gang. Virker så gøy å ordne de selv fremfor å skulle kjøpe noe ferdig. Hva bruker du til å binde den sammen til en krans, slik at den holder fassongen?
      Disse du har laget ble forresten helt nydelige 🙂

    2. Karoline Johannesen: Hei du! Tusen takk for hyggelige ord fra deg. Kranser kan lages over en sånn halmring som du får kjøpt på for eksempel Plantasjen.Til å binde det sammen må du ha en tynn ståltråd som de i blomsterbutikken kaller bindtråd. Så lager du små buketter av det grønne og fester dem så de overlapper hverandre. Ting jeg fester på kan limes med limpistol, men takløken må også festes med bindtråd. Kanskje jeg skulle ta bilder av neste krans fra a til å så du får se hvordan jeg gjør? Jeg lager mine bunnkranser selv av bjørkekvister, men alle har jo ikke tilgang til skog. Man må alltid spørre de som eier skogen først, før man forsyner seg vet du.

    3. frodith: Ja, jeg synes det blir så levende med en sånn krans i stua. Men de er også fine ute på veggen. Viktig å skape litt hygge i disse grå dagene i november. Takk for hilsenen fra deg. Jeg setter jeg pris på alle som kommenterer!!!

    4. Karoline Johannesen: Da skal jeg ta bilder når jeg fortsetter med det i morgen vet du! Men nå driver jeg med noe annet. Legger det straks ut for å spørre hva dere synes. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg