Julekrybbe i avispapir.

I dag har jeg limt på mere avispapir på figurene og grunnet dem med en blanding av lim og hvitmaling. Hyrdestaven måtte forlenges for å passe inn.

Her er litt av det jeg gjorde i går da. Jeg viser bildene om igjen jeg så de som ikke har vært innom før kan skjønne hva jeg snakker om.

Først lagde jeg figurer av avispapir som ble teipet opp med brun teip. Hodene ble festet til blomsterpinner før de ble festet til kroppene. Alt ble grunnet skikkelig.

Så var det på med mer avispapir, før det ble spraylakket til slutt. Det er fint med avispapir, men det passet ikke å lese VG på denne måten. Nei, her ble all skrift raskt borte i maleprosessen.

Morsomt å se trinn for trinn hvordan det ble til. Men burde jeg ha en hyrde med en sau også tro?


Men nå føler jeg at det er sånn omtrent  ferdig med julekrybben. Synes det ble supersøtt. Jeg satte figurene inn i en malt fiskekasse, pyntet med stjerner og fant fram en lysslynge. Det ble raskt julestemning i stua! Litt tidlig, men jeg må ha det ferdig da.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg