Leirepepperkaker

Nå går dagene fort! Barnebarnet var her og skulle bake pepperkaker, men ikke i kakedeig. Han ville bruke leire, for da hadde han dem lenge? Jeg passet samtidig på å lage meg et pepperkakehus, eller bør det heller kalles et leirehus tro? Uansett, hus ble det, med stjerner. Jeg kan jo male det brunt etterpå, så blir det i hvertfall riktig farge. Men først må det tørke en god stund, og så brennes. Rekker jeg det før denne jula da tro?

Akkurat nå føler jeg at alt er litt rotete. Det er mye jeg vil ha på plass før jula ringes inn. Men en dag av gangen. Jeg har kjøpt edelgran og bundet lange remser med bjørkekvister til julebordet, noe pynt er på plass og annet er på gang. Denne dagen ligger der jo blank og venter, så innen helga skal nok mye være gjort. Er du i rute tro? Håper det. Lykke til med fortsettelsen.

2 kommentarer
    1. Herlig pepperkake/leirehus ❤️ Håper det blir ferdig til jul, men blir det ikke det så har du hus til neste jul og mange juler fremover. Lurt å lage ett som varer 👍

    2. Fru Stussli: Morsomt var det i hvertfall. Jeg tror jeg skal rekke å brenne det, men om det blir hvitt eller brunt? Det vet jeg ikke enda. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg