Pepperlaks og rester.

Jeg har hørt at mange ikke er så begeistret for sånne vakumpakkede laks- etter ørretside? Men har du forsøkt å varme det? I dag ble det pepperlaks til middag her. Det ble ikke stort igjen, som du ser av bildene. Jeg delte fisken i passende serveringsstykker og pakket dem inn i folie. Så dampet jeg dem til de ble varme i en kjele med kokende vann.

I dag ble det så enkelt som kokte poteter, smeltet smør og grønnsaker ved siden av. Det fristet så mye, at jeg glemte helt å ta bilder før vi spiste. Litt rester ble det igjen. Potetene og fisken er nå delt i biter. I morgen blir det enten eggepanne med restene til lunch, eller jeg lager en god, hvit ostesausog blander i fiskebiter og diverse og serverer tynne, ristede brødskiver til. Så her går fisken fort unna!

8 kommentarer

Siste innlegg