Ikke fotballsans!

Det er ikke lett å sparke fotball med barnebarna når man ikke kan en regel! Jeg har jo ikke peiling, og fikk både rødt kort og gult kort. Da begynte jeg å si julekort, bankkort og bursdagskort, men det var visst ikke riktig???? Men jeg skjønte at jeg måtte løpe etter ballen, om jeg skulle få en sjanse til å gjøre mål, så jeg fikk være med. Men med kameraet i hånda, ble jeg stadig distrahert av is på gresset, sol over åsen og fine former på mål og unger som løp i hver sin retning.

Da sola gikk ned, så meldte jeg meg ut fra spillet. Jeg snudde meg vekk fra alt som hadde med ball å gjøre, og beundret himmelen i stedet.

Månen tittet fram mellom trærne og overtok for sola. Ungene var enige om at det var fint da vi gikk hjemover igjen i kvelden. “Fotballen er rund”,  sa jeg, “og det er både sola og månen også.” Runde former er koselige, til og med en grankvist kan vokse nesten i sirkel. Morsomt med sånne kvelden sammen med den yngre garde. Men de var enige om at evner til å sparke fotball,  det hadde bestemor slett ikke!

4 kommentarer
    1. Jeg er også bedere med fotoapperat enn med fotball..hehe..Det var jo hyggelig å kose seg med barnebarna vil jeg tro..og de syntes vel det er gøy at noen ser på dem og tar litt bilder også 🙂
      For en flott himmel … Ha en fin kveld videre og ei fin kommende uke 🙂

    2. frodith: Kosa oss gjorde vi da, med ball, sol og måne!!! Uka som kommer er det spådd snø???? Nå som jula nesten er over, kommer vel den stemningen. Men fotograferegleder jeg meg til da også! 🙂

    3. annebe: Sparke ball kan jeg vel klare, men jeg aner ikke noe mer enn det. Ungene ler og jeg ler med dem. De er så fotballinteresserte og kan navnene på massevis av fotballproffer. Jeg må bare melde meg ut når de begynner med sånt. De elsker at vi er sammen, så de stiller opp som reine modellene, men jeg viser ikke bilder av sånt her uten foreldrenes tillatelse da. Fin ny uke ønskes deg også i det nye året! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg