Varmt hjerte i vintermørket.

I høst fant jeg en hjertepotet. Den ble glemt i kjelleren, men se som den har vokst der! Et varmt hjerte brer om seg og leter etter lys i det dypeste mørket!

Ny dag, ny uke, nye muligheter. Er det mer å si om den saken tro? Jeg står liksom litt fast i starten på det nye året. Ikke lett å komme i gang etter jula. Føles litt tomt etter å ha ryddet vekk alt og gått tilbake til hverdagen. Jeg ønsker ikke at den skal føles grå, men full av farger! Mitt hjerte skal være varmt og gi liv og glede til dagen.

Ute har det snødd igjen og det ser pent ut i lyset fra gatelyktene, men hvordan blir det når det lysner tro? Kommer regnet før dagen gryr? Ikke vet jeg, men sånn er vel livet også. I de mørke stundene kan et lite lysglimt gi så mye. Men når lyset flommer kan det faktiskt bli for mye av det gode for en stakkar. Alt blir jo synlig da. I mørket kan man sparke unna litt av hvert, gjemme det i krokene og håpe på det beste. Men i fullt dagslys er det bare å sette i gang. Ja ja, et skritt av gangen mot lysere tider både i naturen og i hodet! Hva gjør du for å jage vekk vintertrøttheten din? Jeg bare undrer?

4 kommentarer
    1. Jeg går lange turer på morgenen (skulker unna en dag i ny og ne) Det å være ute når lyset trenger seg på gjør meg uendelig godt! Da forsvinner trettheten og overskuddet kommer. Nå har jeg faktisk også energi de få dagene jeg ikke går. Og jeg har ristet av meg vinterdepresjonen. Det blir jo lysere for hver dag som går nå 😀

    2. Fruemmel: Kjempelurt å komme seg ut. Prøvde i dag også, men fy så glatt. Regnet kom det, og fjernet brått all den fine snøen. Det ble ikke mye fart på bena kan man si, men det ble frisk luft i hvertfall. Ha en finfin dag videre! 🙂

    3. Jeg bare ER trøtt. BLogger den vekk innimellom, men har ikke mange andre lure måter…Sover… Fin potet 😀 Et hjerte .-) Nå må jeg gjøre klart klær og alt til i morgen og jobb. Korte kvelder nå… Mye jobb..

    4. frodith: Ja, men det er visst bare å stå på likevel. Det lysner for hver dag. Nå er vi jo snart halvveis i januar. Man rekker ikke alt en vil, men sånn er det bare. Håper du får en rolig kveld da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg