Ikke mine bilder.

Dette er IKKE mine bilder, men fine er de! Jeg har en lten ryddeprossess om dagen, og da gjelder det alle blader som ligger der også. Men de har jo så mange fine bilder, at jeg blir helt satt ut. Fort river jeg ut en side her og en side der og tar vare på det beste. Jeg elsker å lime det sammen som collager og sette det opp med dikt jeg selv eller andre har skrevet. Min helt private minnebok.

Jeg har gjort dette siden jeg var tenåring og jammen er det gøy å se på det i dag også. Ukebladene har forandret seg veldig. Jeg minnes Det Nye som et skikkelig ungdomsblad med massevis av dikt, tegninger og moro.Jo da, bladet er fint i dag også, men helt anderledes. Tidene forandrer seg og ukepressen også. Men jeg har mine minner i en gammel kladdebok og i et par permer. For store mengder tar jeg ikke vare på, bare det jeg virkelig liker. Jeg limer bilder og gode ord, dikt og små tekster opp på kopipapir og setter det i plastlommer. Det koster ikke stort, men jammen har det stor verdi for meg.

4 kommentarer
    1. frodith: Jeg klarer liksom ikke å slutte med det selv i vår datatid. Det er godt å kunne bla i noe fortsatt synes jeg. Utrolig morsomt å se tilbake på hva jeg tok var på før i tiden. Det var kjente skuespillere, popsanger og idrettsfok. I dag blir det mer som en sånn scrappingside kanskje med vakre bilder og litt kruseduller med kulepenn her og der. Jeg slapper så godt av med det. Ha en fin dag!

    2. Det der er kjempe lurt. Jeg lagde også sånne inspirasjons bøker før. Nå har jeg bare masse lapper som jeg har klippet ut i en skuff. Det er ikke mye inspirerende 😉
      Ha en nydelig dag ?:-)

    3. Åse Helen: Sånn har det vært hos meg også en tid, men så tok jeg meg sammen og gjorde noe med det. Etter noen timer var jeg så godt i gang at jeg smilte. Skikkelig koselig å samle bilder og tekster en stund, for så å ta en kveld til klipp og lim. Blir litt sånn scrappingbokfølelse.Nå gjøre jeg det kanskje en gang i måneden. Noen sider ligger alltid der og venter. Jeg har kanskje limt opp bildene, men mangeler tekstene, eller omvendt. Kjempekoselig hobby for meg i hvertfall. Kos deg i kvelden, her snør det jammen!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg