Svaner.

Sånn har det vært her i ettermiddag.Jeg gikk ned til sjøen og “hilste” på svanene.  Nydelig solskinn,men ingen av dere ser hvordan jeg måtte tviholde på kameraet for ikke å miste det i den sterke vinden.Snøen i går lå bare noen timer og så regnet det bort.

Jeg var skikkelig irritert på meg selv fordi jeg ikke hadde med speilreflekskameraet. Det ble bilder med det lille lommekameraet også, for svanene kom skikkelig nær meg.

Selv om det bare er januar så sloss de jammen om reviret sitt. Men jeg hadde ingen mulighet til å ta gode bilder med den farten de hadde. Svanehannene bresket seg virkelig og jaget hverandre som fy. Den lille familien ville ha spiseplassen for seg selv.

Herlig å se dem så nær. De holdt seg helt inne ved land,  for lenger ut ligger faktiskt isen.

9 kommentarer
    1. Flotte svaner og vakkert lys i bildene 🙂 ..så lommekameraet fungerte tydeligvis bra :)..slitsomt med mye vind ..men deilig med sol :)…Ha en fin kveld ,her blir det tvtitting..og jeg har bakt brød som skal i ovnen snart 🙂

    2. annebe: Ja da, bildene kan bli supre med det lille kameraet, men det har ingen sånn sportstast. Når svanene sloss, nytter det liksom ikke å si VENT! 🙂 Tv´ titting blir det nok her også og srtikking. Vi skal snart spise middag. Jeg hadde litt ribberester fra frysa og så blir det grønnsaker og fløtegratinerte poteter i ære av fredagen! Kos deg i kvelden! 🙂

    3. Herlige bilder. Du fikk virkelig noen blinkskudd her 🙂 Det er sååå moro å ta bilder av fugler!! Det blir så bra bilder av svaner 🙂 Jeg kjenner jeg må opp til fugleplassen min igjen snart også 🙂 Ha en fin kveld <3

    4. frodith: Kjempefint at de var så nær. Men dumme meg som ikke hadde speilrefleksen. Jeg skulle “liksom” trimme litt og da puttet jeg bare lillekameraet i lomma. Trim ble det til fuglene og hjem igjen etterpå, men det hadde ikke gjort noe om jeg hadde båret med meg kameraet. Men neste gang, da!!!!!!! Kos deg i kvelden.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg