Blå mandag

I dag skulle pappa ha vært åttiåtte år. Tenk så tidlig han døde, kun sekstien år. Om noen år nærmer jeg meg den alderen selv, og jeg er da slett ikke klar med livet.
Ny dag, nye muligheter og nye veier å gå var mitt årsmotto. Dagen ligger foran deg og meg som et ubrukt ark. Det er opp til oss selv å fylle det med farger, ord og opplevelser. En mandag kan gjøres til en superdag. Alle må ikke gå over Grønnland for å føle seg vellykket. Selv om det sikkert er en veldig spennende utfordring. Men jeg har i hvertfall ikke motivasjon til en så tung reise.

De små tingene kan gi like stor tilfredshet tror og håper jeg. Når jeg mestrer livet i hverdagen, fikser jeg vel også festdagene og de dagene jeg har sorg. Se etter noe å glede deg over. Har du mistet den evnen sier du? Nei da, tenk deg om. Sola står opp, vi lever i fred, vi har mat på bordet og friskt vann. De små tingene er viktige. Ny dag, nye muligheter. Det er mandag! Ikke blåmandag, men en blå mandag!  Jippi, i morgen er det tirsdag, da er det snart onsdag. Etter den dagen er det ikke lenge til fredag!

6 kommentarer
    1. Ja jeg er helt enig med deg. De små tingene og hverdags gleder gjør livet godt å leve 🙂 Det er lykken 🙂
      Jeg mistet min far når han var 42. Helt vilt og alt for tidlig!
      Nydelige bilder som vanlig 🙂 Ha en fortsatt super fin blå mandag 🙂

    2. Vi får håpe at vi blir friske lenge, og at vi kan ha mange fine år framfor oss. Jeg satser på det, og skal gjøre dagene så gode jeg kan, slik at formen er toppers også som 88 år 🙂 Ha en fin mandag i blått og snart, mørkt 🙂

    3. Åse Helen: Da miste du jammen faren din alt for alt for tidlig. Men son jeg sier, jeg er så heldig å ha veldig mange fine minner. Klemsiklem til deg 🙂

    4. frodith: Jeg tror vi kan gjøre en del selv for å få en fin alderdom, om vi er så heldige da. Det er aldri for sent å begynne å bevege seg. Hopp og sprett over stokk og stein gir godt humør også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg