Bronjeting og hårete stil!

Det ser ut som hår, men det er “dekorasjonshår” fra Plantasjen og minner om hestetagel. Vet du ikke hestetagel er? Halen til hesten har sterke hår som kan brukes til fiolinbuene. Hår er spennende, men ikke i suppa. Damen med verdens lengste hår kommer fra Thailand tror jeg det var. Ikke mindre enn 4,2 meter! Det må være litt av en hårmanke!

Jeg holder meg til den brune kobberfargen her i dag. Bronserosen i første bilde var bursdaggaven min fra lille bror. Han er ikke så liten lenger da, men han finner på de søteste gaver til meg. Denne gangen var det altså en rose i kobber, som han hadde lager selv, så fikk jeg en haug med gamle bøker om naturen, som jeg liker og til slutt flere dikt han hadde skrevet selv. Jeg er superfornøyd. Men dette bildet da? Visne bregner er så flott. For meg er det som fletter i hår! Jeg skulle gjerne tatt dem med inn til pynt, men det har jeg forsøkt. Men når de kommer inn i varmen spretter bittesmå svarte frø ut over duken og det liker jeg ikke.

Jeg har som de fleste nok vet nå, feiret min fødselsdag denne helga. Det ble mange fine gaver som bøker, sitteunderlag med varme til en frossenpinn som meg, nye kaffekopper, blomster og vakre kort med fine ord. Mitt på bordet fikk jeg jammen en ny lysestake også. Mannen i huset ble inspirert da jeg viste fram hva ENGLA   finner på med kobber! ( Stikk inn og se hennes herlige blogg.) Han satte i sammen en femarmet lysestake i anledning dagen min. Supergøy! Flere hårete innlegg finner du her og der på blogg. no om dagen.  Hår var et av dagstemaene fra Frodith!

17 kommentarer
    1. Nydelig rose og nyyydelig lysestake <3 Jeg var innom Engla jeg også og så den. Jammen har du en flink mann 🙂 Bursdager er sååå koselige og så kan man samle litt av familien <3 Her er det ikke så mye familie for jeg har flyttet fra Nord til sør. Bregner er virkelig vakre, som kunstverk. Ha en aldeles nydelig kveld kjære du 🙂

    2. ladyaugust: Rosa var så vakker. Den skal jeg ta godt vare på. Det er verre med lysstaken. Mannen er rørlegger og delene trenger han visst selv, for de er dyre. Men det var morsomt for en kveld da!!!! 🙂 Her er det strikketøy og kos i kvelden. Snart Tjukken og Lillemor. Klemsiklem i kvelden! 🙂

    3. Flotte ting og bilder..og så koselige ting du fikk til bursdagen:) Så gøy at mannen laget den lysestaken..jeg så det innlegget på bloggen til Engla…:)
      Så nå er det et år til nestegang du har bursdag da..jeg hadde jo i desember så er ei stunn til min også…Ha en hyggelig kveld<3

    4. Ja det må du <3 fiiine rosa 😀 Oi rørlegger. DET har jeg prøvd meg som en gang og jeg skjønner nå hvorfor man bør utdanne seg FØR man prøver på noe slikt. Her er det også strikketøy og litt netflix. Koooos deg <3

    5. Nydelige rosen <3 Heldig med den gaven 🙂 Og så den fine lysestaken du fikk da 🙂 Tenker det var en fin bursdag 🙂 Takk for linking også 🙂 <<3

    6. Ritamarita: Ja, jeg var veldig fornøyd her. Nå skal jeg kose meg med minnene om en fin dag en lang stund! 🙂 Nyt kvelden og ha en finfin ny uke. Den første uka i FEBRUAR!!!! Klemsiklem fra meg med vår i blikket 🙂

    7. ja hår kan være så mangt :)fin skildring og flotte bilder.Jeg såg den lekre lysestaken hos engla,så morsomt da at din kjære lagde en til deg også da :)virkelig fin var den

    8. fruensvilje: Hår i suppa er vel det værste, men vind i håret er fint! Lysestaken min ble vakker og det skinte så fint i kobberet da lysene brant. Morsomt med en kreativ mann da! 🙂

    9. ladyaugust: Jeg også har prøvd meg i det faget. Mannen jobbet i Oslo over legre tid og vasken i vakerommet var tett. Jeg skrudde opp en skrue i bunnen av vasken og trodde jeg fikk løsnet silen med det. Men den skruen holdt jo alle de rare røra under vasken. Jeg fikk sjokk da alt raste i gulvet søla skvatt. Ikke fikk jeg det sammen igjen heller, så hele bedrøvligheten lå der og ventet på rørleggeren da. Han fikk seg en god latter. Men det hender jeg leker med rene rørdelen jeg også. Nå fikk jeg en ide til Frodiths utfordring!!!!

    10. Mooornings 😀 Det faget er ikke bare bare hahaha jammen bra du har egen rørlegger når sånt skjer 😀 Jeg kobla sammen et helt bad sammen med svigerinnen min og bare gjett at vannspruten sto i taket hahaha men vi fikk det tett tilsist. Du kreative sjel, masse lykke til med utfordringen 😀

    11. ladyaugust: Men det viktigste er å forsøke tror jeg, og så kan man fortelle og le av det bedrøvelige etterpå. Sånt skaper masse ny kreativitet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg