Do og lys

Hva er likheten mellom en do og et par lysestaker? Tema til Frodiths utfordring nr.11 er Likhet! Hva synes du? Ligner de to bildene hverandre??? Du skjønner at det er ikke bare mannen i huset som jobber med rørleggerdeler. Jeg prøver meg jeg også, i mellom. En rørleggerbedrift hadde lagt ned, og de skulle kaste alle eldgamle deler, men de var jo så blanke!!!!! Fort plukket jeg opp de der stengene som er i “cisterna” ( den klumpen bak ryggen på deg på de gamle doene)  på toalettet. De med sånn ball som skal flyte opp når cisterna igjen fylles med vann. I dag er jo de digstene inne i veggen bak do!

Jeg fant litt av hvert annet også, skrudde litt her, fikset litt der og satte det sammen. Så hadde jeg lysestaker i stål. Jeg synes de ble skikkelig stilige. Det er ikke så mange andre enn rørleggere som ser hva jeg har brukt, men det blir et fint samtaleemne rundt bordet. Er det lov å bruke deler av et toalett på bordet liksom?

Likhet var det i dag, og nå er jeg klar med to helt like armer til genseren min. Gleder meg til fortsettelsen!

28 kommentarer
    1. hvem skulle tro dette var toalettdeler,det var jo knallstilige lysestaker 🙂 ja dem er det lov å ha på bordet 🙂 og så deilig genser,min yndlingsfarge også hi hi ser ut som vi har samme smak 🙂 og jammen ser fasongen ut som den sommergenseren jeg selv strikker på til meg nå,bare att min er i flere farger 🙂

    2. fruensvilje: Delene er jo helt nye og dertil rene, så jeg har dem på bordet når jeg vil!!!! Den fargen på genseren har jeg aldri hatt før, så for meg var det helt nytt. Min genser skal også ha farger. Det kommer etterhvert på bærestykket. Utrolig fien farger som gir vårfornemmelse og tanker om grønt gress, blåveis og hvitveis!!! 🙂

    3. He-he, den var herlig da 🙂 To ting som hører til SÅ forskjellige steder, men faktisk er HELT lik, faktisk den samme TINGEN 😀 Den var lur 🙂 Fine lysestaker 🙂 Kos deg med mandagen <3

    4. frodith: Jeg hadde mye moro i den rotekassa som skulle kastes, men ikke alt ble like brukendes som dette da!!! 🙂 Her går det i reparasjonsarbeide av klær på symaskinen. Ikke alltid like gøy, men det må til! Fin dag til deg også! 🙂

    5. Stilig ..jeg hadde ikke skjønt at delene til lysstakene kom drfra..om du ikke hadde fortalt det..men kul “likhet”da 🙂 Du er jo utrolig kreativ må jeg si <3

    6. annebe: Morsomt å teste hva man kan finne på noen ganger. Jeg liker de lysestakene og mange har som deg slett ikke forstått hva det er laget av! 🙂

    7. fruensvilje: Du kan tro jeg gleder meg også. Jeg har ikke strikket til meg selv på mange år, så det spørs om jeg har valgt rett størrelse???? Men blås heller, da kan vel noen andre få glede av den! 🙂

    8. WoW sier nå bare jeg ! Det der hadde jeg aldri i verden kommet på. De ble jo utrolig flotte og helt unike 😀 Jeg er så imponert! Herlig farge på genseren, en slik fage man blir glad av uten å vite det engang og så blir alt bare tipptopp <3 Ha en nydelig kveld, her skal det strikkes litt innimellom alt 🙂

    9. Våren er den fineste tiden og den fargen er helt klart vår 😀 Åååååå du er jammen en dyktig kunstner ! Nydelig er det 😀 Faren min er også kunstner, han skal lære meg å male en dag 😀 Taklister er gørre kjedelig å male så hold deg unna så lenge du kan 😉 haha

    10. ladyaugust:Tusen takk! Begynn å mal med en gang, for det kan du helt sikkert!!!! 🙂 Finn din stil. Men selvfølgelig er det godt med litt begynnerveiledning da.Lykke til!

    11. ladyaugust: Da er det bare å begynne. Får du det ikke til ved første forsøk, så mal over og mal over og mal over, vask av og mal igjen. Skikkelig spennende kan det bli! Kom igjen! 🙂

    12. Helt fra Enelen var liten har vi pleid å ha kreative maledager, men nå er hun større enn meg. Skolen ødela malegleden hennes, kanskje jeg klarer å finne fram til den igjen 😀 I fjor tok jeg bed sprayflasker med vann ut og grisa noe veldig, superGØY 😀

    13. Jeg tror at det må komme innenfra uansett og da får man sitt eget utrykk. Om man skal male/tegne slik amdre liker tror jeg bare det er flax om det blir bra, dessuten maler man jo ikke det man vil selv. Enig med dag <3

    14. <3 Her er det stort sett så mye inni hodet at om jeg slipper alt ut på en gang....blir det skikkelig kaos haha Glemmer du av verden utenfor når du maler og skriver? Jeg har ved flere anledninger nesten sulta ihjæl i kreative perioder, det blir så altoppslukende :DDD

    15. ladyaugust: Jepp, jeg må sette klokka til å ringe, så mannen i huset får mat. 😀 Jeg kan vel alltids klare meg uten en veldig lang stund når jeg jobber. Man flytter inn i sin egen verden da ja. .)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg