Festhelg!

Denne helga inviterer til fest og hygge. I dag er det Valentine, alle hjerters dag, og i morgen fastelaven. Det er ikke mye som skal til for å få litt fest over dagene. Her det det vanlige brødskiver med rømme og jordbær, pluss litt sjokoladesaus og et dryss av melis.Mer skal det ikke til før jeg smiler i hvert fall! Ja da, jeg lagde dem til meg selv, for jeg er hjemme alene på morgenen nemlig. Pepperkakeformene var fine og bruke. Godt smakte brødskivene også.

I går kveld hadde vi ost, kjeks og te med litt oppskårne gulrøtter og pære, og på søndag blir det nok boller med krem. Eldste barnebarnet kommer og baker med meg i ettermiddag. Fjær i alle farger er på plass på bjørkekvister over hele huset og jeg gleder meg over en sånn helg. En god brødskive, litt kvister og fjær, god mat og familie, pluss venner, det gjør susen og denne helga til en festhelg. Kos dere!

16 kommentarer
    1. Tidlig opp du, hehe 🙂 Happy Valentine’s day – håper den blir fylt med kjærlighet 😀
      -legg meg til som venn så kan jeg lese bloggen din fast!

    2. Ritamarita: Tusen takk. Kos deg i helga! Her blir det en tur til moren min på formiddagen. Så da får jeg nok smake fastelavensboller tenker jeg. Klemsiklem 😀

    3. Tine: Nesten alltid litt sent i seng og tidlig opp!!! Men det er herlig å kunne henge med da! I dag skal jeg skikkelig kose meg, Jeg skal først til min mamma, og etterpå kommer eldste barnebarnet og skal være til i morgen. Jeg har deg som venn, og har fulgt deg lenge!!!! 🙂 Les på her du! Koselig!

    4. Så kreativ og fin frokost du har ordnet deg på kjærligets dagen 🙂 Det smaker jo ekstra godt også når man pynter og ordner ekstra. Snart skal jeg vekke guttene til egg og bacon, og så skal jeg på Jordbærpikene og spise kake med en venninne. Kos deg masse på kjærlighetsdagen 😀

    5. Åååååh det er viktige saker altså, slike små øyeblikk som fyller innsiden nesten helt opp med bare fint <3 Her hadde gitaristen vært ute for å lete etter hjertekonfekt men han fant det ikke ?! haha snakk om leting når man liksom drar på kiwi for å finne hjertesjokkis haha så han kom opp med den geniale planen at hjemmelagde burgere fra skrætsj gjør samme nytta så jeg gleder meg såklart 😀 Det er så fort gjort å glemme bort slike kosestunder og DET må man ikke 🙂 Ha en riktig så fin dag kjære du <3

    6. Den frokosten var jo rene kunstverket :)..viktig å gjøre det litt hyggelig for seg selv også..og når det smakte godt også er det jo helt topp 🙂
      Her er det ei stille og rolig helg ..med god mat og tv titting…men koser meg med det 🙂
      Fortsatt fin lørdag og god helg videre<3

    7. Så koselig <3
      Jeg pleier å trykke ut brødfigurer til Emmas matpakke, men tenkte ikke på lage slikt til allehjertersdag 🙂
      Håper dere har kos dere masse!
      Ha en fortryllende lørdagskveld

    8. Åse Helen: Litt moro må man jo ha. Dette var jo helt gratis også!!!!! Egg og bacon er godt da. Håper dere har hatt en strålende dag!!!! 🙂 Vi har kost oss med skolebrødbaking, kortspill og tegning med eldste barnebarnet! En fortreffelig dag ble det. Nattaklem til deg. 🙂

    9. ladyaugust: Morsomt. Jeg hadde EN liten hjertesjokolade i kveld jeg, og den skulle mannen i huset få. Men barnebarnet var rask gitt!!! Men det ble da troika på sjefen, så han var fornøyd likevel. Kosa oss masse i dag med bakst, kortspill og tegnesaker. Herlig med en sånn helg uten stress av noe slag. I dag ble det gjærbakst og i morgen er det jo fastelaven. Jeg er klar!!!! 🙂 Klemsiklem i kvelden! 🙂

    10. annebe: Pepperkakeformer er fint da! Ja, det smakte fortreffelig! Nå er det stille her etter en kveld med masse kos og hygge med oss og eldste barnebarnet. Kos deg videre i kvelden. 😀

    11. Fru Stussli: Bruker de pepperkakeformene stadig jeg også. Morsomt å pynte maten litt i hverdagen også! 🙂 Takk for hyggelige ord og ha en fin kveld og morgendag! 🙂

    12. ladyaugust: Nå er snart denne dagen på hell også, men det er greit.Vi har hatt det fint i massevis og det er jeg takknemlig for. Ikke alle dager er like fine, nemlig. Jeg lever lenge på en sånn helg. Kos deg i kvelden. Her venter kaffe og reprise på Hver gang vi møtes! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg