Har du vinterferie?

Tenk det da, jeg ante ikke at det var vinterfeirie nå! Godt jeg ble minnet på det av Lady Augusta. Hadde ikke hun sagt det, så kunne jeg brått ha gått glipp av hele moroa! Gemalen, altså mannen i huset, er jo på jobb og barnebarna har reist med sine på tur. Endelig hadde foreldrene feire hele uken, sammen med barna. Ikke alltid det passer! For første gang på årevis skal jeg altså ikke ha barnebarna på besøk, og da tenker man ikke på den ferien i det hele tatt. Klart jeg burde husket det likevel, men det gjorde jeg altså ikke. Så i går kveld feirer jeg med stil. Det ble is, vaniljesaus, jordbær, dajmkuler, youhurt og after eight. Men så fort det ble tomt i glasset da? Det var det, liksom? Hva gjør man på vinterferie da? Her er det ikke et snøfnugg igjen, og sola den er visst bak skyene et sted.  Bør jeg utsette ferien tro, til det blir bedre vær? Ja, ikke vet jeg? I utganspunktet visste jeg jo ikke om ferien en gang, så jeg tror jeg jobber videre i dag jeg. Til alle som har fri, kos dere! 🙂

16 kommentarer
    1. som du har kost deg da.Nei vinterferie,egentlig en dum ferie for det er få foreldre som har ferie og ikke alle har barnevakt da.
      Vi skal ha et barnebarn 2-3 dager får se når hun dukker opp

    2. fruensvilje: Ikke alle har ferie av oss som ikke har småbarn lenger. I år ble det fri på hele familien hos sønnen vår, og det er jo kjempegøy for dem. Jeg er jo heldig å kunne ta fri når jeg vil, så jeg tenker ikke så mye på det akkurat. Men så lenge ikke mannen i huset har friuke, så jobber jeg nok på jeg også. Vi skal ha fri en langhelg sammen i april, om alt går som vi har planlagt. Det gleder jeg meg til. Men litt moro og fritid kan man da unne seg innimellom uansett. Kos deg med barnebarn når hun kommer, og ha en fin dag! 🙂

    3. Jeg har ikke ferie, og jeg savner den. Jeg er jo lærer. Men fordi det har vært omorganisering på vår jobb, har jeg kommet inn under en annen avdeling hvor jeg MÅTTE ta tittelen rådgiver i stedet for, og mistet lærer -godene… Ja-ja.. Har muligheter for å spare opp da 🙂 Fleksi…Og avspasere 🙂 Her snør det, så jeg kan lage snømann på jobb om jeg måtte ønske… Men det skal jeg ikke… 😉 Har andre ting å gjøre… Selv om det ikke er mye akkurat i dag 😀 Håper du finner noe hyggelig å gjøre 🙂 klem på vei <3

    4. frodith: Å, jeg som trodde du hadde feire nå? Ja, sånn kan det gå. Jeg fikk plutselig telefon fra naboen barnebarn. Han er sju år og ville ut på tur. Så nå pakker jeg sekker og skal gå til lavoen inne på skogen med han og hans farmor. Lenge siden jeg har vært der. Jeg her pakket jeg sekken i en fart. Håper bare regnet holder seg borte? Men jeg har regntøy selvfølgelig, om det trengs! Bilder kommer!!!! 🙂 Trøsteklem til deg som ikke har fri da! 🙂

    5. Her har vi hatt sykt barn hele vinterferien, men i dag er hun feberfri. Vi leker oss med å sy høner. Frøkna tegner og jeg syr dem 😀 Er nok ment som både påskepynt og kosehøner 🙂
      På torsdag reiser vi en tur til Sverige med tog, så vi rekker noen dager der også før skolen begynner igjen.
      Du får kose deg litt ekstra selv om barnebarna er på tur.

    6. SLURPESLARP den der så goood ut 😀 Haha tenk at du nesten glemte vinterferien og greier, jammen bra jeg fikk minnet deg på den så du kan kose deg litt ekstra <3 Her er vi akkurat våkna for hele gjenget har gått over i vinterferiemodus og det er deilig det 🙂 I dag er det egentlig ingenting å gjøre bare slappe av og få Englene avgårde og så er jo bandet her og øver men uten meg i dag. Håper dagen din blir superfin, her er det mildt og grått og det er perfekt for da tiner snøen i en fei tralei 😀 Gooodklæmme 🙂

    7. Jeg jobber jo ikke for tiden…men i dag er det sol her, så det gir jo en viss feriefølelse..og jeg tror at vinterferien i Mjøndalen for skoler o.l først er neste uke 🙂
      Veldig så deilig den “feriekosen” din så ut ..nam ! Kos deg med uka om det er ferie eller ikke <3

    8. Fru Stussli: Så bra hun er bedre da! Hønesying er ikke dumt. Snart påske! Jeg var så heldig å ha dem her litt begge to i helga, og nå gleder jeg meg over at de er på en fin tur i vinterferien.God tur med toget og sy på! Kos dere masse! 🙂

    9. Ritamarita: Glommatur er spennende.Det ble ingen tur med nabobarn i dag for meg, de hadde visst ikke riktige klær i regnet??? Ikke bra, men jeg har vært ute! Etter regn, kom sol! Herlig. Nyter vårfølelsen. Hygg dere med ferie! 🙂

    10. ladyaugust: Ja, tenk det da, glemme ferie? Det er vel nesten litt sykt? Dagen min ble ikke som den var planlagt, men fin har den vært likevel! Jeg har plutselig ssssoooooooooooooool!!!! Klem til deg også! 🙂

    11. annebe: Her kom også sola utover dagen og det er helt nydelig. Ja, mange har ferie til neste uke, rett det! Jeg jobber litt også, for jeg tror jeg skal spare feriedagene til gemalen har tid også. Men kose meg litt innimellom er lov! 🙂

    12. ladyaugust: Så bra. Litt sollys gjør så mye både på humøret og på snøen. Nå har jeg tatt støvsugervalsen, kaffe og blitt helt ferdig med alle bilag til selvangivelsen, så jeg er fornøyd! Skal nyteresten av dagen! 🙂 Kos dere. Dere har jo FERIE! Klemsiklem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg