Pizzaeplekringle?

Jeg fikk så lyst på kringle.Lett som en plett å lage! Selv om jeg kan lage gjærdeig, så hender det at jeg slett ikke gidder jeg heller. Ferdigkjøpt Italiensk pizzadeig på rull fungerer fint til så mangt. Rull ut. Skrell to epler og del dem i båter. Legg dem på midten av deigen. Smør ut tre spiseskjeer aprikossyltetøy inntil eplene på den ene siden. Dryss over kanel, litt sukker og mandelflarn. Brett den biten med godsakene på over eplene og brett den andre biten over det igjen. (Ja da, du kan gjøre det på flere måter. Smør først syltetøy, legg på epler, dryss over kanel, sukker og mandler og brett.  Spiller ingen rolle bare du får med godsakene.) Brått har du et kringleemne. Skjær noen snitt i bakverket. Jeg smurte med pisket egg og drysset på resten av mandelflarnene. Så var det inn i ovnen ved 210 grader i ca 20 minutter.

La den bli litt avkjølt før du deler den i passende stykker. Server kringle til en kopp kaffe. Vil du ha det lille ekstra som jeg liker? Da heller du på litt Freia karamellsaus og servere med en god skje rømme. Andre vil kanskje ha pisket krem eller is. Husk at det er en kringle, så det nytter ikke med teskje her. Bruk kniv og gaffel. Velbekomme!

14 kommentarer
    1. Det hørtes ut litt som noe JEG kunne gidde 😀 Kanskje jeg prøver det. Når deigen er SÅ lett 🙂 Takk for tipset 🙂 Nå fyker jeg 🙂 Ha en fin kveld <3

    2. fruensvilje: Aner ikke, for det var første gange jeg kjøpte den. Kan ikke tenke meg annet enn at den kan fryses også! Lettvindt var det og jeg serverte den litt varm. Nydelig synes vi her i huset! 🙂

    3. Aaaah, den så jo kjempelekker ut. Også er du så dyktig til å dandere…Det betyr mye det også, for at inntrykket skal bli bra Du kunne sikkert ha laget fine kalendere med alle de ideene du har både på formings – og matfronten. Det, kombinert med skrivingen, kunne kanskje også ha ført til ei barnebok??? Lekenhet og humor har du i alle fall i fullt monn! Jeg lærer mye av å se på det som dere litt mer drevne bloggerne gjør. Ikke det at jeg skal kopiere noen, men man får noen tips som man kan lage sin egen vri ut av! Det heter vel : “Å la seg inspirere”? 😀

    4. karidansen: Har jobba litt med matstyling da, men her på bloggen er det så deilig å bare frese i vei uten reflektorer og ekstra lys. Skulle gjerne gi ut en barnebok eller flere jeg, for her ligger manusene og flyter kan man si. Jeg har blogget i åtte år, men ikke så lenge her inne på blogg.no. Gøy er det. Viktig at vi inspirerer hverandre og er oss selv. Jeg lager blogg som gleder meg selv og håper den gleder andre også. Koselig du leser og blir inspirert! Ha en strålende kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg