Trim i det fri!

Stormens herjinger har forandret stien jeg pleier å følge. Det ble litt av en trimtur for å komme fram. Til venstre er det et bratt fjell, så den veien kunne jeg ikke ta. Til høyre ligger vannet, rett foran meg var det siv og søle og bakover skulle jeg ikke. Jeg ville gå videre på stien lenger fram, så jeg kunne gå opp i skogen igjen. Det ble litt av en trimtur. Under trær, over trær, greiner i ansiktet og sølevann under føttene. Men jeg klarte det!

Lenger bort var det som før. Den gamle båten lå fortsatt i fjæra og jeg  jagde opp en hegre!

Fuglebildene ble fryktelig dårlige, men jeg må jo ta dem med, så dere ser at jeg snakker sant. Ender, hegre og svane kunne jeg skimte i regn og tåke.

Jeg gikk en fin runde og fulgte Kyststien tilbake. Mye fint å se på! Sommerfuglen lagde jeg selv av litt skiferstein som lå der. Steinen var tung, men det er jo også trim å løfte litt. Jeg slapp den i bakken til slutt og den delte seg så fint i to stykker. Sammen ble de jammen en sommerfugl når jeg fikk lagt til noen pinner! Det er mange hytter i området og på en av dem gliste jammen en trollgubbe av meg også. Jeg gliste tilbake og fortsatte.

Denne delen av stien hadde jeg aldri fulgt før. Jeg har alltid  fulgt gamleveien i alle år, og den går høyere opp i skoghellinga. Jeg har jeg bodd her i over tretti år og fortsatt er det steder fem minutter unna meg, som jeg ikke har vært. Fint hva?Jeg sier alltid at det er fortsatt ukjent terreng å utforske og nye fotspor å sette. Det gjelder bare å komme seg ut.

13 kommentarer
    1. Fantastisk mye fint du kommer over på turene dine. Og finne helt nye plasser etter 30 år er ikke verst. Ja det er mye fint å oppleve i naturen 🙂 Ha en strålende dag 🙂

    2. fruensvilje: Føler meg heldig som bor her! Masse variert terreng å ta for seg av. Nå har det blitt hogd en hel masse, så plutselig har jeg ny utsikt fra huset vårt og landskapet blir jo som forbyttet. Digre trær er vekk, og ny vegetasjom gror opp som raketter. Skal bli spennende om vi får hvitveis i lysningene? Før har det jo vært så mørkt,at det bare har vært litt lyng og mose. I dag skinner sola og det ble en trimtur på asfalt med naboen. Det er er helt anderledes tur ja. Ha en fin fredag! 🙂

    3. Ritamarita: Liker turterrenget mitt og bruker det masse! Her går det i litt rengjøring og snart er det helg. Ha en strålende dag. Klemsiklem 🙂

    4. Åse Helen: Jeg sier at det gjelder å ha øyne på hver finger og gjerne i nakken også, så oppdager man mye rart på sin vei. Jeg har nok bevart nysgjerringheten min fra jeg var barn. Når jeg går tur med andre, så forstår jeg at jeg ser annet enn dem. Men sånn er det bare, derfor går jeg ofte skogsturer alene. Jeg vet det fortsatt er mange plasser og stier jeg aldri har gått, selv om de er rett i nærheten. Når man går utenom stiene, finne man alltid nytt terreng. Herlighet som jeg liker det. Men i dag var det asfalttrim med naboen. Men i dag så vi en stær og jammen sang den ikke litt for oss også. Det våres, så her er det fint i solskinnet. Fin dag ønskes deg også! 🙂

    5. Ja det er helt sant det du sier. Når guttungen var mindre så så han og spurte om alt han så. Da fikk jo jeg også se, og undret meg mange ganger på hvordan han kunne legge merke til alt. Nå er det ofte sånn at jeg beveger meg fra a til å, også ser jeg bare det som er størst blikkfang. Men når jeg går på tur og har god tid, så legger jeg merke til mer. Og så får jeg jo lyst til å legge merke til mernår jeg ser på bildene dine, for da husker jeg jo hvor mye fint som finnes 🙂 Travelhet og tempo ødelegger mye for synsansen.

    6. Åse Helen: Ikke alle turer vi tar bør handle om trim. Jeg tror vi har godt av å trimme tankene litt også jeg! 🙂 Det å stoppe opp litt, kan gi deg oppdagelser du sent vil glemme! :: Ha en fin kveld! 🙂

    7. Så herlig og dere har vår og greier, her tiner det som fyttikatta og snart er snøen vekk. Det er så godt med alt det nye som skal spire og gro og hele den beste årstiden ligger rett foran oss nå:D Jeg gleder meg sååå til det går an å sitte litt ute igjen med kaffikoppen og hundene kan svømme under vann på stranda. I dag er det temmelig varmere enn det pleier men da jeg var ute for litt siden ble jeg gjennomkald. Riktig goood fredag <3

    8. ladyaugust: Visst er der fredag??! ? Jeg har lørdagsfølelse her, og det er jo litt feil? Men sånn er det når mannen har fri langhelg. Litt godt også å tenke på at jeg har enda en dag denne uka. En ren blank lørdag da! Her er det også surt for vinden er kald, men det våres og jeg har både sett og hørt stæren i dag!

    9. Ingenting er bedre enn lørdagsfølelsen på fredag for da har man jo nesten 2 lørdager og alle vet jo at lørdager er de fiiiineste dagene i hele verden 😀 Hva skal du fylle den rene lørdagen med? 🙂 Oh stæren ja, jeg hørte også fugler i dag men jeg klarer ikke skille en kakadu fra en blåtrost liksom 😉 haha

    10. ladyaugust: Ikke vet jeg, for jeg har trodd det var lørdag i hele dag! Hmm, føles veldig godt ut med en blank ekstra dag. Jeg skal no få fylt den opp med et eller annet! Knis 🙂

    11. Hihihi DEILIG med slike blanke dager 😀 Den to-do-lista mi gjør at ingen dager er blanke, men det er en fridag og en kreativ dag og så kan man jo bare bytte litt rundt og plutselig så har en måned maaange kreative dager :DDDD Luurt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg