Herlige vårtegn.

Jeg fant hestehov i dag. Vakkert! Nå begynner letingen etter flere vårtegn.

En nydelig solskinnsdag hadde vi her hos oss. Jeg fikk meg en lang tur, og over Ravnetoppen så jeg nok en gang ravnene. Ikke lett å ta bilder av dem høyt der oppe.

Det våres mer og mer. Selv om rimfrosten fortsatt var der i skyggepartiene. Hasselbuskene var fulle av gule rakler og fuglene sang.

Jeg fant noen fine “blomsterpotter” også der de driver å rydder etter å ha lagt dreneringsledninger. Det er visst endestykkene til avløpsrør. Skikkelig fine farger. Tror jeg skal ta dem med meg hjem neste gang? Nå har de vært det i over et år og ingen ser ut til å ville ha dem?  Men inntil videre satte jeg dem til pynt på en grå gammel pall. Dette var min søndagstur. Håper du også har kost deg i dag.

12 kommentarer
    1. Der har du fått fanget mange fine vårtegn på linsa de ja 🙂 Det ble ikke noe tur på meg i dag for guttungen var ikke helt i form. Vært ute her og litt rundt i nabolaget, så har fått litt sol likevel 🙂 Fortsatt fin kveld til deg 🙂

    2. frodith: Kanskje i morgen? Man kan aldri vite når det dukker opp, sånn plutselig. Jeg lette på mitt “vanlige sted” , men der var det ikke noe. Så gikk jeg en sti jeg sjelden gå,r og der lyste det gult! Herlighet så godt de lukter og så vakre de er!

    3. Har de stått så lenge så er sikkert ingen som savner dem.
      Nydelige bilder, det er virkelig en herlig tid vi har i møte.
      Her har vi hatt rene våren et par dager, men nå begynte jammen å snø….
      Ha en fortsatt fin søndag <3

    4. ingerslilleverden.blogg.no: Nei, jeg tror ikke de mennene som jobber det har brydd seg med dem, for de lå halveis ned i gress og søle! 🙂 I dag var det supert og det fine er jo at vi kan vente oss flere sånne dager framover! Jippi!Kos deg i kvelden 🙂

    5. utrolig fin tur på deg også og nydelige bilder,har dei blå endestykka lagt der så lenge bør du kunne ta dem med hjem med verdens beste samvitighet 🙂

    6. fruensvilje: Neste gang tar jeg med ryggsekken. Jeg synes de var herlig og fargrikt. Tenk dem med stemorsblomster for eksempel! 🙂 Natta, nå legger jeg meg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg