For et suppevær!

Utsikten over hogstfeltet er jo helt borte i snøkavet. I går var det sol og vakkert, i dag er det vinter igjen.Skikkelig suppevær!  Men egentlig helt fint det også.

Jeg “tråkka” til med en diger kjele med suppe. Sånn mat passer i dette været. Jeg hadde et halvt kålhode liggende, noen gulrøtter og løk. Fra frysa lette jeg fram både purre, selleri og persillegrønt. Sammen med en boks hermetiske tomater, et par liter vann, litt pepper, salt og karry, ble det en super middag! En godfølelse på en mandag i februar.

8 kommentarer
    1. Ritamarita: Suppa er god. Jeg fyller opp med masse grønnsaker så jeg kan “sile” av suppa og bruke det ved siden av middagen også. I dag ble det litt suppe som sky og masse grønt til kalkunskiver. Smaskens smakte det! Klemsiklem tilbake! 🙂

    2. Dette er jo skikkelig “magenerglad” mat! Fristende farger og vil tro det smakte veldig godt! 🙂
      Været vi har nå er jo så typisk vårvær. Sol, varme og smeltet snø i går. Snøkaos i dag… Men hold ut, snart er våren her med sol og glede 😀

    3. Anonym: Suppe er godt! Joda våren ligger nok der på lur. Jeg sier at snøen som nå kom vasker naturen og vanner vårblomstene som ligger og venter på en solskinnsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg