Glemte kameraet

Se det rådyret da! At det går an, men jeg glemte å ta med meg kamera på tur i går! Jeg gikk avsted inn over skogen, svarttrosten sang og det var så fint i gråværet. Jeg oppdaget en vanndam som trærne speilte seg i og lette i lomma etter kameraet. Men det hadde jeg glemt? Jeg ble så skuffet over meg selv og tenkte at nå, nå møter jeg vel elgen, rådyrene, haren eller reven, tenk om fiskeørna kommer eller grevligen? Ingen av dem kom, men jeg fant på mye annet. Det var masse løv på bakken og jeg ble så fasinert av mønteret i dem, at jeg plukket med meg en bunke hjem. Så fikk jeg bruke kameraet på benken her inne. Fint rådyr?

Mange figurer kom fram fra bladhaugen for å hilse på meg.

Den ene mer selvsikker enn den andre!

Til og med en bjørn fant jeg. Herlighet så mye moro man kan ha med litt gammelt løv og kvister.

Etterpå var det kaffe og kanelsnurrer. Jeg fant ut at det slett ikke var dumt å gå ut uten kamera. Det gjelder jo bare å samle minnene i hodet.

12 kommentarer
    1. “Fy søren”det rådyret ble jo bare helt perfekt fint 🙂
      Greit å alltid ha med kameraet har jeg funnet ut, typisk at en gjerne skulle hatt det når man har glemt det…
      Kanelsnurrer er en favoritt til kaffen…nam !

    2. frodith:Takk du! De lå jo bare der på skogsbunnen og “gliste” til meg, jeg hadde ikke annet valg enn å ta dem med hjem for en fotoshoot!!! 🙂

    3. annebe: Jeg også synes det var så vakkert. Når man ikke ser ekte rådyr, så fikser man seg et vet du! 🙂 Men hjelp å glemme kameraet er ikke lov, når man er ute for å fotografere liksom!!!! Ja, kanelsnurrer er godt, og jammen er jeg så heldig at det er igjen noen til i dag også! 🙂

    4. Det er så koselig å komme på bloggen din å se på dine kreative og kunstneriske ting du lager. Tror du kan lage gull av alt du finner 🙂
      Her fyres det i peisen i dag for ute blåser og regner det. Kommer til og med noen snøkorn innimellom. Ha en kreativ og fin dag 🙂

    5. Fruemmel: Morsomt da, det gjelder vel bare å se etter motiv. Da må man ned på bakken og stoppe opp for en stund!!! 🙂 Jeg gjør sånn med barnebarna og du verden så mye rart vi finner der ute! 🙂

    6. Åse Helen: Det hadde jo vært fint om jeg kunne gjort gull av det. 😀 Men det gjelder vel å SE med store bokstaver liksom. Her snør det skikkelig og blåser. Godt å kose seg inne på formiddagen. Jeg får se, men det er ikke umulig jeg går en tur i uværet etterpå. Litt forfriskende det også. Ha en finfin søndag! 🙂

    7. Så stilige dyr du har laget, kjempeartig, det vil vi også prøve en dag 😀
      Kanelsnurrene så kjempegode ut! Jeg gpr her og har kjempeyst på sjokoladekake…. Må kanskje hive meg i bakingen jeg også :p
      Ha en fin søndag videre 😀

    8. ingerslilleverden.blogg.no: Sett i gang, det er bare å bruke fantasien vet du. Sjoladekake er godt, men i dag får jeg greie meg med kanelsnurrene tror jeg. Nyt dagen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg