Dypdykk i skapet!

I dag ble det dykk i skapene på kjøkkenet. Hjelp så mye rart man har der. Jeg fant to rotter som heier til Frodith! Det var masse teip, bokser, hyssing og kulepenner. Ingen store skatter, men en del som det var fint å se igjen.

Disse englebildene lette jeg etter før jul, men jeg fant bare det ene og det var uten bruksanvisning. Jeg hadde fått dem i et ukeblad for noen år siden og husket ikke hvordan de skulle påføres stearinlyset. Men nå hadde jeg plutselig begge på plass og de skulle bare legges i lunkent vann. Så skulle jeg trekke av papiret på baksiden og sette dem på lyset, få vekk luftbobler og la det tørke. Stilig ble det på de vårlige lyseblå lysene.

Endelig fant jeg kortet med mars på også. Så nå har jeg riktig kort på oppslagstavla. Jeg har alle månedene, så jeg bytter hver måned. Det er mange år siden jeg kjøpte de kortene i Sverige, så det står svensk tekst på dem da som maj, januari og februari. Men det gjør da ikke noe, for jeg synes de er søte. Jeg fant mye annet rart også. Tegninger fra barnebarna og “pyntefliser” til kjøkkenet med prikker. Nå er det bare å få alt inn i skapet igjen og håpe på at jeg klarer å holde orden en stund.

6 kommentarer
    1. Haha det er jo nesten som å gå på skattejakt 😀 Så morro med sånt trykk på lysene. Jeg har en forkjærlighet for prikker og striper tror jeg, alltid likt det og så koselig med tegninger og kort det lyser sånn opp <3 godklæm 🙂

    2. ladyaugust: Det var mye rart jeg fant denne gangen, enda det var ikke lenge siden sist jeg ryddet der. Men da tok jeg ikke ut alt av de kurvene. Nå gikk jeg drastiskt til verks og det ble veldig bra. Ett og ett skap, så kommer jeg vel i mål før sommeren. Sender deg klemmer med solskinn! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg