Det var en gang en sommer…

Det var en gang en sommer, og snart er den her igjen. Jeg var nede ved sjøen i går og det blåste noe fryktelig. Mye rart vinden fører med seg, det minnet meg om så mangt. Jordbær i kurv, øsekar til båten, hoppetau, en skål med is, badmington, fuglesang og svømmeturer. Ikke akkurat vakre bilder, men de fikk fram en historie for meg.

Selv om gråværet lå tungt over meg, så var det mye morsomt å se. Jeg likte spesielt denne gamle murtrappa.

Hestehov fant jeg ikke. Mitt favorittletested var dekket av rustne plater. Så her kommer det ingen blomster fram i år. De andre tidlige stedene jeg pleier å finne hestehov, hadde det allerede vært andre. Men jeg plukket med meg fine gåsunger.

I dag er det søndag og middagen står og putrer på plata. Vi får besøk, og jeg lager lappskaus. Gleder meg. Ha en fin dag alle sammen.

10 kommentarer
    1. Så mange flotte bildet du har tatt 🙂 Nå fikk jeg også hodet fullt av historier om tingene du har tatt bilder av hahahaha Lapskaus er favorittmat såå godt. Jeg pleier å ha oppi spekekjøtt nommi 😀 Her er jeg ikke helt sikker på hva det blir til middag for vi starter den budsjettlista i morgen så da får det bli noe fra fryseren i dag enkelt og greit. Hundene ligger og sover etter luftings og frokost og jeg skal i gang med å rense kaffemaskina for det trengs 🙂 Ha en nydelig søndag <3 klæmmings 🙂

    2. Der var det litt av hvert av sommerminner ja 🙂 Håper det blir masse god jordbær til sommeren igjen.
      Jeg har ikke sett hestehov i år…men fant blåveis i dag…:))
      Gåsunger er fint vårtegn ….murtrappa var stemningsfull og fin…:)
      Håper middagen smakte…og kos deg videre med søndagen<3

    3. Det kommer minner fram av alt 🙂 Av søppel også. Som du sier, en jordbærkurv er jo minner om jordbær osv. Kos deg masse med lapskaus-besøk, det er koselig da 🙂 Jeg gleder meg til sommeren og kjoler og sandaler 🙂 Klemmer <3

    4. ladyaugust:Rense kaffemaskinen må til ja.Her ble min renset forrige uke, og den var grusom. Kaffen smaker mye bedre etter rens.
      Lapskausen ble så god. Spekekjøtt hadde jeg ikke i, men jeg har spist det også flere ganger. Her var det elgkjøtt.Nå er det stille her igjen og jeg skal snart se Robinson tenkte jeg. Det har vært en fin dag og nå er det bare å roe ned før det er ny uke. Nyt kvelden 🙂 Klemsiklem!

    5. annebe: Rart hvordan tankene går når man ser de forskjellige tingene der ute. Har du funnet blåveis? Så stilig. Jeg har blåveis i hagen, men den har ikke tenkt å sprette ut enda. Hadde sola kommet, så kanskje? Men det var søtt med gåsunger også! Middagen smakte kjempegodt. Kos deg videre i kvelden:)

    6. frodith: Litt morsomt å se en tom kurv og få lyst på jordbær med is! Pluss sommertøy da!
      Her gikk det unna på lapskausen, for den ble god. Jeg brukte elgkjøtt og det smakte. Nå er det kveld etter en skikkelig grå dag der ute. Kos deg videre 🙂 Klemsiklem 🙂

    7. Ritamarita: Jo, jeg tror jammen det nærmer seg med klokkesnu! Det blir bra. Lyset nå er herlig, men i dag var det bare grått og litt tåkete her. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg