Hærverk.

Ja, i dag har jeg gjort herværk, for vepsene! Du kan ikke tro hvor mange vepsebol jeg hadde på loftet. Mange små og en del digre. Her i huset har vi stadig folk på besøk som er allergiske mot de udyrene, så nå var det kort prosess. Litt nervøs var jeg for at det skulle begynne å surre der inne, men det var helt dødt heldigvis. Egentlig fint å se hvordan de hadde bygd opp huset sitt. Tre kaker oppe på hverandre og så fine hull da. Jeg blir fasinert. Aner ikke om vepsene inntar huset sitt igjen etter en vinter, men det skulle ikke forundre meg om de bare bygger videre. Jeg har sett vepsebol som har vært mange ganger større. Så nå håper jeg på litt vepsefritt, en stund i hvert fall.

Men jeg gjorde ikke bare ugang på loftet da. Det ble masse rydding også. Mange av eskene hadde jeg visst ikke vært nede i på mange, mange år. Ungene våre er voksne, så da kan du tenke deg når dette ble båret opp. Jeg fant barneryggsekken, biteringer,ødelagte spilledåser, glansbilder og hunden min! Ja, den hvite der oppe til høyre fikk jeg da jeg var liten. Den har magnet i forbena. Da den var ny hadde den en ball med magnet også, så den hunden kunne fange ballen helt av seg selv. Jeg fant den hårløse Sonnydukken også,  men den var fryktelig slitt stakkar. Den har nok fått være med både i sandkasse og badekar litt for ofte. Gøy å se det igjen, men det gikk sakte med ryddingen. Som en skattejakt liksom. Så nå er jeg sliten etter å ha løpt loftstrappa opp og ned i flere timer. Loftet er ryddet, vepsebolene er vekk og jeg kan vel sitte helt stille en liten stund.

14 kommentarer
    1. Vepsebol er fasinerende og fine..men jeg liker ikke å ha dem i nærheten..har hatt på loftet her før…nå er jeg ikke sikker..vi får kanskje sjekke før det eventuelt livner til der 🙂
      Vi har masse leker og ting på loftet og burde kastet masse ..men mye av det er det jo så mye minner knytta til…men skal vi flytte i leilighet så bare mååå vi 🙂
      Kjente igjen ett par ting du hadde på bildene her også…Da får du slappe av etter rydding :))

    2. annebe: De er virkelig fine å studere, når det ikke er vepser i nærheten. Rydding må til og her skal guttene våre ta med det de vil ha. Noe småtteri vil jeg ha selv, men det tar ikke stor plass.Barnebarna har overtatt en del lego, spill og bøker, så det hjelper, det hjelper. Jeg vil egentlig ikke ha stort på loftet, for det er ikke hvert år jeg er der opp kan man si. I dag var det så varmt ute, at det ble varmt der oppe også. Jeg får arbeidslyst av sånt solskinn og det er jo fint. Nå er vinduene på sørsiden av huset blanke også. Tror jeg skal sette meg med strikketøyet og kaffe en stund nå ja. Herlig å få unna dette da! 🙂

    3. Oh vepsebol er skumle greier. Da snekkere skulle legge panel på en vegg ute fordi vi fjernet noen vinduer….var hele veggen innenfor et diiigert vepsebol, flatt og mange kvadratmeter stort. Det var jo så mye veps her at det ikke gikk å sitte ute, dessuten fjerna gitaristen noen og så ble det bra for vi er allergiske mot vepsestikk. For en herlig skattejakt og den fiiine hunden. Mine kosebamser fra jeg var lita er oppkosa dvs ingenting igjen av. De jeg har nå begynner det å bli kosa hull på haha Så flink du har vært, er så deilig når man får unna litt 😀 Ha en smashing kveld <3

    4. ladyaugust: Du har inspirert vet du med din ryddeliste. Det nytter ikke med en plan om man ikke følger den! Uff, jeg er nesten litt redd veps når jeg vet hvor syk sønnen vår blir om han blir stukket. Glad det er vekk nå, men de kommer nok igjen tenker jeg. Skattejakten var vellykket den, og så godt å få ryddet vekk en hel masse. Jeg har bamsen fra jeg var liten, men den er så slitt at den må ligge helt stille i bokhylla på kontoret stakkar. Ingen vill lek med barnebarna her nei. Nå er jeg sliten og jeg tror det blir en skikkelig lat kveld. Klemsiklem 🙂

    5. Herlig 😀 Planer er fine om det kjennes godt inne i en når man er underveis <3 Uff har han ikke adrenalinsprøyte? Det er kjekt å ha om man er allergisk. Vi ble mye bedre med forebyggende medisin og nå skal vi begynne igjen sånn at sommeren blir fiiin 😀 Kooos deg med lat kveld jammen fortjener du det etter dagens jobb <3 kozmoz 🙂

    6. ladyaugust: Han har hatt sånn sprøyte, men stort sett er han i nærheten av sykehus, så det går fint. Er han ute på tur, er det med medisiner ja. Jepp, jeg skal late meg nå altså. Klemsiklem:)

    7. Det er alltid gøy å mimre på loftet 😀 Jeg hadde samme liten rød sekk, jeg har den også enda, hehe! Veps er fasinerende husbyggere ja, men jeg vil helst slippe ha dem på loftet…. Prøver ta bolene før de blir for store. Her har de også overtatt et fuglekasse utenfor., de kan holde seg der 😉
      Ha en flott kveld videre <3

    8. ingerslilleverden.blogg.no: Den sekken var søt da. Morsomt å se ting igjen, men det kan ikke bli for mye oppe på loftet. Veps er greit ute i det frie, men når de invaderer huset, vil ikke jeg mer. Kos deg i kvelden 🙂

    9. vepsebol er ikke kjekt å ha inne i hus,ja ikke på hus i det hele tatt,krysser fingrane for att det ikke etablerer seg nye i sommer 🙂
      Her i huset har jentene våre ryddet i lekene fra tiden dei var små,mesteparten ble kastet,noe arvet barnebarna og resten blir brukt når dei små er på besøk 🙂 men artig da å mimre litt

    10. fruensvilje: Nei, jeg vil ikke ha veps der oppe, men det nytter ikke å holde dem vekk heller ser det ut til. Ja, det var fortsatt litt leker igjen, selv om mye er ryddet før. Gøy å se tingene igjen, men nå får de velge selv hva de vil beholde av det. Godt å få orden i sakene ja. Ha en fin kveld! 🙂

    11. Vepsebol er fascinerende med litt skummelt på samme tid synes jeg.. Greit å bli kvitt fandenskapet ! ;-/
      Moro med skattejakt på loftet som vekker opp herlige minner..ikke sant ?:-)) Mamma har tatt vare på en del leker fra min barndom, er så utrolig morsomt altså 🙂 Så har jeg tatt vare på alle mine glansbilder, serviettene, Abba bilder og Abba kortene…;-D
      Ønsker deg en finfin kveld ! 😀 Klemmer som liker gode minner 😀 <3

    12. Ritamarita: Nå er de borte, men for hovr lenge tro? Det ser ut som om de har lagt sin elsk på mitt loft?
      Men det var gøy å se igjennom puslespill, bøker og leker. Noe blir det nok på barnebarna her tenker jeg. Klemsiklem til deg på mandagen!

    13. Siv Svanem: Rart med det vi tar fram etter en tid, det setter faktisk tankene tilbake og man husker både det ene og det andre. Takk for hyggelig kommentar og velkommen inn igjen! Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg