Lett mat!

Da jeg endelig  var klar med kameraet i dag, var jeg sulten igjen. Jeg tok like godt med meg litt mat i anorakklomma. Riskaker veier ikke stort, så var det et par skiver skinke, en bit gul ost og en klemetin. Brått kunne jeg være ute litt lenger før middagen.

Jeg gikk innover hogstfeltet. Fuglene sang, myggen danset over gamle stubber og jeg fant massevis av blomstrende hestehov. Rart det der, når trær blir felt får vi ny skog. Blomster kommer fram fordi skogbunnene får lys. Jeg synes det er spennende å følge livet etter hogst.

Men de første årene er det ganske så tomt. Nye skogsveier er anlagt for å få ut tømmeret.  Men snart vil det gro skogstjerne, blåveis og bringebær her i hellingene. Bare første sommeren vil det bli store blåklokker igjen og fuglesang.

Jeg fortsatte gjennom hassennøttkrattet og inn i gammelskogen. Der fant jeg meg en stubbe å sitte på for en stund. Men luften er fortsatt vårlig skarp, så jeg gikk snart avsted igjen. Vel hjemme var det på med middagen, se over bildene og nyte det at man har vært ute. Nyt kvelden, det skal jeg!

14 kommentarer
    1. Hyggelig å kose seg ute..og himmelen der så jo vakker og blå ut..:) Var en del hogst vi måtte gå over da vi var på tur også…
      Riskaker er egentlig ganske godt..så hender jeg tar det som et lite mellommåltid :))
      Så etter hestehov på turen vår jeg også..men fant ingen…men jeg så jo blåveis da…
      Nydelige ,gule og fine hestehoven ..husker jo i barndommen da man plukka hestehov i grøftekanten…:) Fint du skal nyte kvelden …skal gjøre det jeg også…selv om jeg ikke har vært på tur i dag :))

    2. annebe: Det var aldeles nydelig der ute nå. Våren er herlig på sånne dager. Blåveis blir det en stund til her. Jeg har en stor tue bak huset,men det er skyggefullt og mot nord. Mitt “sted” i skogen lå inne i hogstfeltet og der må det gro til igjen før det blir blomster igjen. Men jeg har flere steder jeg kan besøke etter hvert. Ha det fint på tirsdagskvelden 🙂

    3. frodith: En tur nesten hver dag må man ha når man sitter så mye stille som jeg gjør. Nå er det herlig der ute. Det ble med noen hestehov hjem også. Koselig å se dem på bordet. Klem til deg 🙂

    4. å for en deilig tur og så nydelige bilder,tror eg må se to ganger i grøftekanten i morgen om det har kommet hestehov hos oss :))her har regnet pisket ned så det har overhode ikke fristet med tur ut

    5. Så fin tur og de riskakene ser digge ut 🙂 OG nyydelige bilder 🙂 Jeg fant noen riskaker med kryddersmaker som var supergode men så spiste jeg meg lei. Det er godt å komme seg litt utenfor for da klarner liksom tankene og man bearbeider ting man egentlig ikke tenker på men som bare er der liksom 🙂 Koos deg med kvelden, her er det labbene høyt nå <3 godklæmme .)

    6. fruensvilje: Ja, nå er det bare å sjekke grøfta, for de kommer fort! Vi hadde regn i natt men dagen i dag har vært helt fantastisk. Håper du får bedre vær i morgen da. Ha en fin kveld 🙂

    7. ladyaugust: Riskaker er godt, men det er sikkert ikke lurt å spise det for ofte. Variasjon er tingen. Godt å få luftet de hjernecellene jeg har. Det gir masse energi å være ute i den vårlufta. Labbene høyt ja, og strikketøyet er i gang. Klem i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg