Med spade og spann!

Har du sett så vakre blomster. Jeg hadde ikke dette slaget  i hagen jeg, så i dag tidlig gikk jeg avsted med spann og spade for å hente meg noen. Nei da, jeg skulle slett ikke ta for meg i annenmanns hage!

Husker dere at jeg viste dere dette bildet litt tidliger i vår? Inne på skogen fant jeg de tre små bøttene eller kanskje jeg skal kalle dem blomterpotter. Egentlig er det vel propper til digre rør, og tenkte at jeg skulle hente dem i ryggsekken,for de var ganske så tunge. I dag var dagen, og samtidig skulle jeg spa opp noen snøklokker da. 

I går fant jeg nemlig en haug med snøklokker langt inne i skogen? Noen har kastet hageavfall og løken har overlevd. Jeg har gått den stien i mange år, men dette var første året det har blomstret der? Kan tro jeg ble overrasket. Det ble visst denne billen også da jeg tok den opp!

Jeg spadde og spadde. Men du skulle bare sett hvor dypt jeg måtte, for å finne løk. Jeg klarte å få fram tre stykker og det var hauger av blomster der, så det måtte jo være mange flere! Alle løkene lå dypt som fy. Jeg hadde bare tatt med en sånn liten hagespade, men hadde trengt en stor diger spade. Men det gjør ikke noe. Jeg fikk med tre stykker, og det er nok. Nå kan jeg hvert år gå dit å plukke snøklokker i våren. Herlig. Så var det hjem å skure de bøttene.

Det ble fint hva? Nå har jeg plantet takløk i de fine plastspannene  og satt dem rett utenfor vinduet. Fargerikt å se på.

8 kommentarer
    1. Så kreativt og fint, og helt nydelige vårlige farger 🙂 Jeg skal en tur på Plantasjen og ordne meg noe stæsj til terrassen. Der stopper min kreativitet, så derfor er det kjempekoselig å lese bloggen din 😀
      Nyt vårsolen videre 🙂

    2. Ser ut som du har kost deg SKIKKELIG!! 🙂 Så deilig med vår og sol og jord og biller 🙂 Kos deg masse lille vårtrollet 😀 <3 klem<3

    3. Fruemmel: Tusen takk. Ja, det finnes masse fint å få kjøpt nå, så det er lett å bli fristet.Noen sier at det er for tidlig, men det gjelder å velge riktige planter. Påskeliljene klarer seg jo supert. Jeg er litt fristet av perleblomster også, så vi får se. Stemor og primula holder selv om det blir en frostnatt. Det blir ikke like kaldt under taket på terrassen heller som ellers i hagen. Primualen blomstrer allerede nede i bedet, så dette går bra. Glad du liker å lese det jeg legger ut. Ha en finfin ettermiddag og kveld! 🙂

    4. frodith: Jepp, superkosa meg. I dag var jeg oppe før halv sju og da rekker jeg masse både hygge og jobb. Vårtroll? Ja, det kan jeg gjerne være. Du skulle se meg der jeg krabber rundt på leting etter våren. Nå gleder jeg meg til å forberede påske. Ha en fortreffelig aften du søte! 🙂 Her må det jobbes litt til før jeg kan si det er kvelden 🙂

    5. synd du bare fikk opp 3 løker da,men lykka er att løkene formerer seg og setter sideløker,så du skal se du får flere etterhvert 🙂 stilige topper da,dei gav skikkelig vårstemning med sine spreke farger,mye bedre dette enn å la dem ligge slengt i naturen

    6. fruensvilje: Men det blir sikkert flere bare de trives i hagen! Føler virkelig at våren er her nå. Kvelden av så fin at jeg ryddet litt i hagen og fikk vekk litt gammelt løv. Tenk at det bare er mars da og så fint. Det kan jo fort komme snø igjen, så det gjelder å ikke ta alt for gitt! Ha en finfin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg