Genserstrikk!

Nå er det gjort. Genser nummer to denne våren er klar til å brukes, og den passet fint den også.

Genseren er strikket etter et mønster jeg fant i bladet Lev Landlig. Det er til en jakke, men jeg brukte det til genser i stedet. Jakke hadde jeg ikke lyst på nå. Den er strikket fra toppen og ned! Ganske artig. Jeg synes armene ble litt vide, men det gjør ikke noe heller. Den ble lett og ledig. Jeg brukte Senjagarn fra Nille og det er et tynt ullgarn.

Jeg hadde planlagt den i lys blått som hovedfarge, men det gikk ikke. Da jeg skulle kjøpe på garn, så hadde den fargen gått ut?Den grønne er også vekk fra hyllene nå, men der klarte jeg å få nok til å strikke genseren klar i hvertfall. Så nå har jeg to grønne gensere, men de er jo slett ikke like. Den nye er mye kortere også. Myke og gode å ha på er de begge, så her kommer jeg i våren!

8 kommentarer
    1. to helt nydelige gensere,jeg likte godt fargevalget ditt 🙂 ikke noe gjør mann så glade som farger ,så slik er det utrolig kjekt for oss strikkere,vi kan jo bare lage våre egne trøyer i selvalgte farger 🙂 nå kan du nyte våren

    2. fruensvilje: Når jeg så de fargene i butikken i vinter, fikk jeg lyst til å strikke, og det skjer ikke meg hvert år kan man si.Litt dumt jeg ikke fikk lyseblått nok til den siste genseren, men det er helt fint som det ble også! Det er jo bare fantasien som stopper oss i mønstre og farger. Den første genseren forandret jeg mønsteret etter som jeg hadde lyst og stikkeoppskriften fikset jeg på underveis.Den siste fulgte jeg mønsteret, for å strikke fra halsen og ned hadde jeg aldri forsøkt før. Nå kan jeg kose meg ja. Ha en finfin dag. Jeg venter besøk av en venninne med cøliaki, så her har jeg testet en ny kakeoppskrift. Det ser slett ikke dumt ut med en litt annerledes gulrotkake. Ha en strålende dag! 🙂

    3. Superfine gensere i lekre farger….til å bli glad av 🙂 Moro å pynte seg i selvlaget utover våren 🙂
      I dag er det skyet her..men sola kommer vel forhåpentligvis snart tilbake 🙂 Mandagsklem:))

    4. annebe: Ja, jeg fikk vårfornemmelse da jeg så dette garnet i friske farger. Jeg er ikke så flink til å bruke annet enn svart og hvitt, så dette var en oppmuntring til meg selv! Vår! Kos deg på mandagen. Her er det også grått i dag, men det er greit det også! 🙂

    5. frodith: Veldig fornøyd! De er i tynn ull og det passer veldig bra utover våren. Ull er ikke så varmt egentlig. Jeg “svetter” mye mer av kunstfibre. Gleder meg til å bruke dem. Ha en herlig kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg