Dreid selv.

Ja, jeg vet det er tidlig, men skal man se påskepynten så må man vel begynne å ta den fram også? Jeg liker best å ha pynten framme før påske, for når den er over, ja da er det over.

Jeg er ikke så veldig flink  til å dreie leire, men dette har jeg faktiskt dreid selv, både fat og lysestaker. Skryt-skryt! Øvelse må til  hver dag for å bli god på dette, og jeg er ikke flink nok til å trene. Men jeg var fryktelig stolt da dette var i mål, og jeg tar det fram hver påske. Mitt eget, og det finnes bare dette i hele verden.

Egg er som jeg har sagt før, et tegn på en ny begynnelse og vår for meg. I disse dager tar jeg vare på hvert eggeskall og legger det i blomsterpotter og på fat. Selvfølgelig vasker jeg dem før jeg legger dem på plass og drar ut den hinna som sitter inne i skallet. Vond lukt vil jeg ikke ha. Et lite ekte fuglerede har jeg også. Det fant jeg på bakken etter en storm for mange år siden, men egget som ligger i det, er selvfølgelig av plast. Jeg gleder meg over den gryende begynnelse av påskepynt. Men først på palmesøndag, som i år er den 29.mars kommer de gule kyllingene på plass innimellom eggeskallene. Jeg gleder meg. Pynter du til våren og påske?

16 kommentarer
    1. Så flink du er, nydelig fat og lysestaker 🙂 Tror ikke det blir mye åskepynt her i år. Har termin rett etter påsken, så enten har jeg en liten nyfødt i hus eller så er jeg veldig høygravid og utslitt. Så tenker vi tar igjen påskefeiring neste år 🙂

    2. Karoline Johannesen: Ja, noen ganger blir det sånn. Men jeg tror at duftene og fargene fra denne påsken vil sette seg litt i minnet. Fødsel på denne tiden av året er fint. Håper alt går bra og at du er i form. Kos deg 🙂

    3. Dine kunstneriske talenter vil jo ingen ende ta…er det noe du ikke klare å lage lurer jeg på ?
      Dette var kjempefint 🙂
      Jeg liker å pynte litt ekstra til påske, men bruker mest det jeg har hatt i årevis bl.a noe guttene laget da de var små 🙂 Klem.. og kos deg videre med dagen <3

    4. Wow! Jeg er helt imponert over hva du får til! Fatet var jo kjempefint. Så koselig det må være å ta frem hver påske 🙂
      Jeg pynter så det holder, både inne og i hagen. Påsken er en herlig tid med masse moro! Mulig jeg foretrekker den foran jula til og med 😀
      Ha en fortryllende dag!

    5. Fru Stussli: Hyggelig at andre også liker det jeg lager. Gleder meg alltid til påske jeg, og synes nesten litt synd på de som ikke forstår at jeg pynter opp hjemme.Men når de kommer til meg sier de det er koselig. Litt vårblomster, egg og kaniner så er det jo gøy å se seg om i huset. 🙂 Kos deg videre! 🙂

    6. Det blir ikke så mye pynting her i påsken, jeg tar nok med meg litt pynt til campingvogna for det er der jeg har tenkt å være hele påsken… flotte fat du har dreid og det er sjarm ved å ha laget ting selv syns jeg :))

    7. passionisthegenesisofgenius: Nei, når man ikke er hjemme i påsken blir det ikke pynting akkurat. Ikke alle år det er hjemmepåske her heller, men dette året tror jeg det blir sånn. Gleder meg til det da. Gøy å lage ting selv, men jeg burde være bedre på å øve meg. Det går i bølger med denne hobbyen min. Ha en fin dag videre i våren.

    8. passionisthegenesisofgenius: Ja, du sier noe. Jeg må faktisk ha lyst og det har jeg ikke på denne tiden av året. Men til høsten, da er jeg flinkere! 🙂

    9. så vakker påskepynt du har da 🙂 jeg hadde ikke planer om å pynt i år,skal på muritunet ( rehabelitering )3 påskedag,men jammen skal jeg ta litt på forskudd som du

    10. fruensvilje: Litt vårlig på forhånd kan vi fikse. Jeg synes det skaper litt forventning og glede i hverdagen. Lykke til på rehab og ha en strålende aften:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg