Eclipse!

Ser du noe??? Her er det tykk tåke, så sola er vekk. Da fikk jeg lage mine egen opplevelse av solformørkelsen.

Ser du det nå? I fantasien er det i hvertfall flott!

Men se her da! Jammen fikk jeg det ikke på ordentlig også likevel! Det hadde jeg aldri trodd, men gjennom de tynne tåkeskyene kom sola! Til slutt “smilte” sola til meg og jeg måtte “dikte” litt ved å skrive inn øyne i bildet til høyre!

Jeg løp mellom mitt vindu og tv, for å få med meg alt. Kjempegøy opplevelse. Min mamma husker det som var i 1954. Da var ikke jeg født, men denne gangen fikk jeg se det. Neste gang er visst i 2067. Ja da, vi skal vel se da også eller???  Hjelp, jeg må visst holde meg i god form for å leve så lenge!

8 kommentarer
    1. frodith: Jeg har tegnet med kulepenn på ark, og farget det med fotoprogrammet Picasa. Morsomt og raskt. Men jeg har fikset litt med lys på arket og litt skygger da, pluss at sola er en farget sirkel. Man trykker bare på en knapp som heter Heat Map på Picasa, og så er det skikkelig fargrikt på det hvite arket med kulepenntegningene !!! Ferdig kunst på 1-2-3!

    2. passionisthegenesisofgenius: Tusen takk! Jeg ble så overrasket over at skyene akkurat da var så mye tynnere at jeg kunne ta bilder. Kjempegøy!

    3. fruensvilje: Her var det egentlig mørkt allerede i utgangspunktet med tåke og litt småregn. Men jammen var vi heldige at sola klarte å skinne igjennom det tynne skylaget. Ikke ble det så fryktelig skarpt heller. Mye enklere å ta bilder da. Morsomt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg