Er det helt ut og sende påskekort?

Nei, denne gangen viser jeg IKKE mine egne tegninger eller malerier, men kort! Påskekort!

For mine nærmeste er det ingen hemmelighet at jeg samler litt på kort. Jeg har litt julekort, pakkekort, noen kunstkort og altså noen få påskekort. Jeg synes de gamle postkortene er så vakre. Som liten husker jeg godt da vi fikk kort i posten med ønsker om en god påske skrevet på baksiden. Blanke kort med gullskrift og kort dekorert med bittesmå perler. Det med den hvite katten er et sånt kort fra da jeg var liten, med perler. Når jeg kjenner på det, kommer minnene om så masse hyggelig. Jeg husker stæren som fløytet, sandveiene som hadde tørket opp så vi kunne hoppe paradis, de litt kalde vårkveldene, bråtebrann og vårblomster. Er det noen som sender påskekort nå? Eller er det helt ut?

Ja, noen mennesker gjør det enda, og jeg er en av de heldige som har mottatt sånne kort til påske nesten hvert år fra min storesøster. De tre øverste er tegnet av kunstneren Mats Stage og de nederste er fra Lisi Martin. Jeg elsker å få en sånn hilsen i posten enda jeg. Men sender eller får du kort?

14 kommentarer
    1. Så mange koselige påskekort 🙂 Jeg sender ikke til påske, men har på grunn av formen kutta ut julekort også…men synes absolutt det er hyggelig å sende kort når som helst jeg…tror alle setter pris på å få det i posten i allefall :)) Synes du kunne tegnet noen kort også..hadde helt sikkert blitt fine <3

    2. Så koselig!
      Vi har ingen tradisjon for å sende ut kort til påske, men det blir jo aldri feil å få kort. Det er så koselig at påskekort egentlig burde være pålagt når jeg tenker meg om 😀

    3. annebe: Nei, jeg er heller ikke flink til det, men det var koselig. Jeg sender julekort, men det er også noe jeg mener man skal gjøre bare om man har tid, ork og lyst. Tegne påskekort? Det har jeg visst aldri gjort. Kanskje jeg må prøve meg en dag???? 🙂

    4. Fru Stussli: Det er jo så mange vakre kort å få kjøpt, og man kunne jo lage selv også. Husker det fra min barndom som noe veldig spesiellet ja. Ha en fin ettermiddag! 🙂

    5. Så mange flotte kort 🙂 og så koselig da. Vi har aldri hatt noen tradisjon med å sende påskekort. Å få kort er alltid koselig, men nå ser det ut til at det også blir digitalt.
      Ha en fortsatt fin mandag 🙂

    6. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg fikk faktiskt påskekort digitalt av en venninne i fjor. Det var litt søtt da! Tiden forandrer seg og vi med den. Ha en fin mandagskveld 🙂

    7. Jeg sendte også påske-kort før 🙂 Koselig 🙂 Men nå blir det lite sånt. Men blir nok noe annet moro på bloggen i stedet for, om jeg orker i år 🙂 Søte kort da 🙂 Ha en fin kveld <3

    8. her var det mange vakre kort,jeg har en samling kort fra årtier jeg også 🙂 desverre har det blitt slutt på kort hos meg men svigermor i etasjen over oss får kort fortsatt 🙂 så helt borte er det nok ikke nei

    9. Jeg har sjelden sendt påskekort. Nå sender jeg bare noen ytterst få julekort også. Det er imidlertid veldig koselig å få en hilsen i posten. Påskekortene dine er veldig fine! Beskrivelsen av vårkvelder, likeså! 😀

    10. karidansen: Ikke sant? Det er faktiskt litt spesiellt å få påskekort med bilde av kyllinger, egg eller vårblomster. Jeg er glad i kortene mine og flere blir det vel med årene. Jeg har satt dem inn i sånne plastlommer for foto. Det eneste problemet er at de nye kortene har jo ikke standard størrelse lenger. Men da gjemmer jeg dem i en eske! Takk for hyggelig ord og ha en fin kveld. Nå hopper jeg i seng, for i morgen er det vel en ny dag med nye muligheter.
      Nattinatt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg