Skal du måke snø?

Jeg fikk en litt annerledes frokost i dag, takket være Tina. Her finner du henne! Hun hadde lagt ut en microoppskrift som jeg bare måtte prøve! Liker du havregyrnsgrøt, så liker du disse rundstykkene. Jeg storkoste meg med litt syltetøy, solsikkefrø, rosiner og eplebiter ved siden av. Takk for maten Tina!


På denne snøtunge morgenen var det godt med litt oppmuntring. Men det ER fint å se på, så lenge man ikke må ut og kjøre. Her danser klesklypenen polka på klessnora og hagebordet har fått ny farge. Hvitt?

Selv innunder terrassetaket har det begynt å se skikkelig vinterlig ut. Snøen fyker omkring oss her.

Til slutt et bilde som jeg synes ble litt kunstneriskt. Jeg tok det gjennom vinduet, og der var det en vanndråpe som jeg ikke så før jeg fikk bildet opp på datane. Men det ble som en stor såpeboble liksom. Ja,ja så får vi se hvor mye snø det daler ned i løpet av dagen. Jeg har ikke tenkt å måke, enda……………………

12 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Nei, snømåking blir det ikke! Men en lang gåtur i snøværet. Jeg gleder meg til det faktisk 😉 Så fine og inspirerende bilder. Jeg fikk lyst til å pynte til påske jeg nå 😉
      Ønsker deg en flott dag 😀

    2. Karoline Johannesen: Uff ja, mange fikk veeeeeeeeeeeeeldig mye i natt. Her kom det ti centimeter, men nå har det roet seg. Mildt er det også! Snart er det nok vekk igjen tenker jeg. Ha en finfin dag! 🙂

    3. frokosten såg god ut og garantert mettande også.Været kan vi være foruten,enn så lenge er det ikke snø hos oss men det truer med noe i lufta ,så vi får bare vente og se

    4. Karoline Johannesen: Oy, det var mye. Da er det ikke lett. Jeg har snøfreser i garasjen, men jeg venter og ser. Nå snør det ikke lenger og det er mildt, så den synker fort sammen. Men vi har jo slett ikke de mengdene som hos deg. Jeg har måket halve gården med spaden og det var litt fint for meg da. Håper det snart stopper hos deg også. Klemsiklem i vinteren. 🙂

    5. Man får kose seg inne med god mat, så lenge det ikke er like festlig å farte utendørs 🙂 Det så godt ut med hagregryns-rundstykker da. Jeg er sulten nå kjenner jeg 🙂

    6. frodith: Nei, jeg har i hvertfall ikke lyst til å kjøre bil på dette føret. Nå koker jeg poteter og det blir ribbe med surkål. Jeg hadde igjen en rest fra i vinter og den passet i dag. Gleder meg. Selv om frokosten var kjempegod, så blir man jammen sulten igjen også. Finn deg litt mat du også, sult er ikke godt. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg