Din sutrekopp.

Så sitter man der da, stryker og klapper på sutrekoppen og forsøker å oppmuntre og bli oppmuntret. Min sutrekopp er blå. Den er helt herlig å fylle med varm kaffe eller kakao. Det gjør susen. Godt og lunt, sittende på en skinnfell med pelspledd om bena og varmt drikke i koppen. Det var  bare herlig. Jeg lukket øynene og hørte hvordan det dryppet fra taket og kjøttmeisen kvitret. Sutrekopp? Hvem kan være det i et sånt øyeblikk? Det er bare koppen min det.

Påskefarger i huset får alle sutrekopper til å trekke på smilebåndet, tror jeg. Det gjør noe med oss når vi forandrer litt her og der, legger til litt pynt og det dufter godt av nystekt. Kan du ikke bake, sier du? Da kjøper du noe ferdige.Det blir som en vårdrøm eller en påskeferiedrøm og sutre gjør ingen lengre.

Utrolig morsomt å utfordre sutrekoppen og se hva det kan bli til av humør.  Smilet kommer fram og ordet sutrekopp blir som en morsomt ordspill bare.”Du da, din sutrekopp! Nå ble du glad eller?” Nyt dagen!

18 kommentarer
    1. Så flott med en egen sutrekopp 😀 Jeg har en surkopp og den er jammen bra om man er litt sur en dag, dessuten er den stor så det er plass til myyye oppi den altså. Deilig med påske på vei, her skal det ryddes bittelitt i dag og bare det er nok til å ta frem surkoppen haha Kos deg med dagen og nå er det jammen meg helg snart <3 goodklæm 🙂

    2. Man glemmer jo å sutre når man ser en sånn kopp….. Vet ikke om jeg hadde turt å gi en Sutrekopp i gave til noen, i tilfelle de skulle ta det personlig. Det måtte være noen jeg VISSTE ville ta det humoristisk! Så stilig påskepynt du har! Fint med harer og kyllinger om hverandre!

    3. Herlig sutrekopp 😀 Også ser jeg en som sitter midt inni herligheten med påske og stemning rundt seg, også med lue jeg kjenner igjen. Det er kos det! 🙂 Så deilig at sutrekopp ikke er annet enn et tullete ord lenger 😀 klem

    4. ladyaugust: Ja, den er brukendes den koppen. Jeg blir jo litt smilende av å se den. Nå har jeg handlet påskegodt, og du som jeg gleder meg til herlig sjokolade, knask og hygge. Fredag er det også. Jeg har hatt besøk i hele dag av yngstesønnen. Rydding i leker, spill og skolebøker fra 90-tallet var artig. Nå skal jeg nyte fredagen, og lure til meg litt søtt også! 🙂 Klemser til deg 🙂

    5. karidansen: Jepp, det er vel det som er meningen kanskje? Jeg har fått den i gave med et kort der det står at alt man sutrer over fyller man koppen med og så heller man varmt drikke over. Poff, så smiler man!!!! 🙂 Gøy å pynte til påske synes jeg i hvert fall. Ja da, det blir litt av hvert her i huset! 🙂 Ha en fin fortsettelse av dagen! 🙂

    6. frodith: Du så det du! Ja da, den lua er akkurat passe varm til sånne “utemedkakaoturer”! Tenkte slett ikke på at du så det! Lett å ha med i vesken er den også, så ja den bruuuukes!!!! Herlig med tulleord, de får meg til å smile. Kos deg på fredagen. Klemsiklem fra meg 🙂

    7. Høres ut som du koser deg max og ingenting er bedre <3 Her holder jeg på med sjablongmaling på bordet, spennende 😀 og så skal jeg rydde litt til snart skal bare først 😀

    8. ladyaugust: Jeg har hatt en fin dag. Til og med sola kom fram og hjalpt til med å smelte ned litt mer snø! Gleder meg til å se det bordet! Jobb på, jeg tar helga akkurat nå. Snart X-faktor jo! Hei på deg i kvelden. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg