Nytelse!

Påskekakene er klare. Godt å gjøre unna litt så jeg slappe av  litt i påsken. Mat må vi jo ha, men det er fint å forberede litt. En sjokoladekake eller to er lurt, for de tåler å stå der å vente litt også.

I går duftet det hvitløk og rosmarin over hele huset, for jeg stekte lammelår.Da det var klart skar vi det vi det vi ville og spiste det med brødskive ved siden av. En ren nytelse! Resten ble delt opp og lagt i frysa til en dag vi vil ha det til en middag. Det ble mer enn nok til mange, for det låret var stort. Gleder meg allerede til frikassé eller stekskiver med fløtesaus og fløtegratinerte poteter.


Jeg fikk gått meg en tur også. Det føltes som enda en vår når jeg fant hestehov, igjen!

Snøsmeltingen i sola ble til masse morsomt på naturens eget ark. Det var mye snø igjen inne på skogen, men nå har det regnet siden i går kveld, så det meste er borte rundt huset i hvertfall. Ønsker dere alle en strålende dag uansett vær og vind!

21 kommentarer
    1. Ritamarita: Så bra da! Nå har vi skrudd fram klokka og jammen ble det fort morgen!!!! Koser meg med kaffe og stearinlys i den gråe dagen! Klemsiklem til deg 🙂

    2. Kakene så helt nydelige ut ..vi hadde besøk av guttene i går , men da ble det is og bær til dessert ..har ikke helt overskuddet til baking om dagen..men mannen har gebursdag 12 april så da blir det nok ei kake i allefall :)) Søte hestehov som titter frem fra snøen og utrolig flotte kunstverk i snøen :))
      Ha en super dag <3

    3. annebe: Is og bær er da alltid en fulltreffer. Man må da ikke bake selv heller, det finnes så mye fint å få kjøpt i dag. Kos deg videre på søndagen! 🙂

    4. Så herlig kake du har laget 🙂 Den er nok himmelsk, og med harer på og greier: jeg håper på å se igjen hestehoven jeg også 🙂 Så dagen i dag blir avgjørende 🙂 Må få igjen vårfølelsen litt 🙂 Nå blir det kafetur, kos deg med påskesysler, jeg begynner snart for fullt i den veien jeg også 🙂 Klemmer <3

    5. Herlig høne! Går ut fra at Kunstneren er den samme som ho som skriver blogg her….. Tusenkunstner tror jeg du må være!! 😀 Hestehoven er gjemt under snøen på mine trakter…… Det laver ned i dag…… Jeg har litt dårlig samvittighet i forhold til påskepynt. Her er det ikke gjort noen ting. Ikke har jeg bakt heller…. Men på onsdag skal jeg samle barn og svigerdatter til forsinket bursdagskaffe, så da blir det vel litt bakst her også……. 😀

    6. frodith: Bakte det samme slaget i fjor, og når dem falt i smak gjentok jeg det i år da! 🙂 Pynten blir jo forskjellig, men det er jo bare moro. Du finner sikkert igjen vårfornemmelsen i dag. Her har krokusen blitt ødelagt av snøen, men heldigvis kommer det flere som ligger dypere i jorda. Kos deg med kafetur og hygge. Klemsiklem 🙂

    7. karidansen: Måtte hjelpe den høna så den “så”, fikse litt på halen og bena, men ellers lå den der klar. 🙂 Rart hvordan det blir fine former når snøen smelter. Snø nå igjen hos deg? Ja, det kan fortsatt komme her også sier de. Men nå er det tåke og mildvær, enn så lenge. Nei da, man behøver ikke bake eller pynte ttil påske om man ikke har lyst. Jeg liker å gjøre det for meg selv. Synes det er fint å markere årstider og høytider. Kos deg videre og gled det til onsdagen da! Ha en fin søndag! 🙂

    8. her har du masse godt til påskedagene både middag og kaffegodt,skikkelig deilig :)) og som vanlig festlige bilder ute i naturen,men godt snøen forsvinner igjen fort

    9. fruensvilje: Vi hadde besøk i helga, så da startet vi påsken litt tidlig, men det var veldig koselig. Her regner det igjen i dag, men sånn er været. Gleder meg til påskedagene samme hva slags vær det blir. Ha en fin mandag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg