Påskbrasa!

I flere dager har de forberedt bålet til “påskbrasan”! Når sola gikk ned i kveld ble den tent til stor glede for massevis av store og små.

Sånn kan man ha det på påskeaften om man tar en tur til “søta bror”! De kan det med å feire der borte!

I det sola gikk ned tentes store og små bål, og fyrverkeri. Når alt det gamle gresset er brent ned kommer nok våren!

Månen trilla tur på broa og varmen fra bålet var god i den kalde vårkvelden. Nå spiser jeg påskegodt og koser meg skikkelig. Håper din påskeaften også har vært fin. Kos dere videre!

#foto
23 kommentarer
    1. frodith: Her er det litt av hvert gitt. I går så vi søte barn som var utkledd også! Fine minner dette her! Kos deg på søndagen! Klemsiklem:)

    2. Det er sant det du skriver. Svenskene er mye flinkere enn oss til å feire ting! Dette så veldig koselig ut 😀
      Min påskeaften var først jobb noen timer, så rett på legevakta, med påfølgende sofatjeneste. Men jeg koste meg veldig. Ingenting er som å bli puslet med når man ikke er helt i form <3
      Jeg ønsker deg en fin 1. påskedag 🙂

    3. Nydelige bilder med utrolig flotte farger …og kunne føle stemninga der 🙂 Litt av en feiring med bål og raketter :))…ingen slike feiringer her….men kan huske fra barndommen at det var “bråtebrann”på våren for at gresset skulle bli grønnere og komme fortere…om det hadde noe for seg vet jeg ikke …men vi barna likte det…for da var liksom våren igang :)) Ha en fin dag og klem fra meg <3

    4. Så flotte bilder. Nå lærte jeg noe nytt! Jeg visste at svenskene har en gedigen St. Hans -feiring, men at de tente “Påskbrasa” – det har jeg nå aldri hørt! Kanskje jeg skal ta meg en tur over grensa neste påske, for dette så da riktit så trevligt ut! 😀

    5. annebe: I Smøger er det veldig morsomt på påskaften synes vi. Sikkert ikke alle steder de har det sånn i Sverige heller. Bråtebrann ga vårfølelse i min barndom, men det er vel ikke lov lenger. Kos deg videre! Klem til deg! 🙂

    6. karidansen: Ikke alle vet dette. Svenskene har bål på påskaften, Valborgmessaften 30.april og St.Hans. I Smøgen brennes det både i gresstuster overalt og gamle juletrær, digre fellesbål og hageavfall på påskaften, pluss fyrvereri da. Vi har vært med på det flere ganger og jeg liker den stemningen gitt! Kan anbefales! 🙂

    7. Fru Stussli: Tror ikke det er noe som vises på tv en gang. Vi har noen venner som fortalte det og jeg har hatt lyst til å se det. De siste årene har vi reist ned for å oppleve det selv. Knallkos. Men rart der vi står med flammer overalt på fjellet. Ungene brenner av hjertens lyst i alt som heter gress og det digre båler gir lys og varme. Nå kommer nok våren! Klemsiklem 🙂

    8. Ja, tror jeg skal gjør alvor av å oppleve en svensk Midtsommeraften snart! Er jo ikke mer enn ca to timers kjøring til svenskegrensa herfra heller. 🙂

    9. karidansen: Jeg drømmer også om en midtsommer, men man må oppsøke et av de stedene der de har store opplegg for å få med seg maistang, blomster og musikk.Tror det er lurt å google det på forhånd. 🙂 Vet de har noe på Fiskartorpet i Strømstad, og ellers på bygdegårdene omkring i landet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg