Rydde og rydde!

For all del ikke begynn, sa Lady August i går, men jeg har begynt likevel. Eller skal vi si fortsatte? Men jeg er enig i at jo mer jeg rydder, jo mer “rot” blir det liksom! Men nå MÅ jeg ta det, for jeg orker da ikke ha det sånn. Påskepynten skulle vekk igjen, og inne i det skapet lå det mye rart som jeg ikke husket at jeg hadde en gang. Bruker du lysmansjetter lenger, eller lysstumper og sløyfer overalt? Nei, det er nok ikke sånn akkurat nå, så da trenger det heller ikke å ligge lett tilgjengelig i stua! Noe hadde gått i stykker også. Stakkars frøken hare hadde mistet året, påskeggene var nesten tomme, og det er fram med frukt og grønnsaker ja. Hverdagen har innhentet meg i hvert fall.

Det er visst ikke bare inne vi behøver å rydde. Her hos oss har vi noe som heter Rusken fram imot mai. Da gjelder det å samle sammen alt som har vært gjemt under snøen og få det vekk.

Utrolig mye rart jeg fant i fjæra i helga. Her kan man jo leke med gratisleker til sola går ned. Rydding må visst til både inne og ute. Jeg er i gang!

#foto
13 kommentarer
    1. Utrolig mye å finne under snøen, selv små sko liksom 😀 Men du får ta deg av inne-ryddingen først 😀 Kan ikke ta hele fjæra vel?? 😉 Jeg skal prøve å rydde litt inne….etter hvert…om jeg vil… Ha en nydelig dag <3 klemmer i vei <3

    2. Følg fjellvettreglene: det er aldri for seint å snu. Eller grav deg ned i tide…eller husk på mange pauser hahaha Jeg orker ikke være inne i dag for her burde det vært rydda men etter ryddinga i går er det ikke motiverende å starte. At det kan bli så bomba at bittelitt rydding liksom?! Nå tar jeg med meg kaffikoppen ut og tar et overblikk over plattingsen som burde vært beisa. Goood ryddedag <3 klæmmings 😀

    3. Flotte bildemontasjer, sjøl av søpla! Ja – våren er ei ryddetid. Skal kanskje gjøre noe med kjøkkenet her i sommer, og da må det ryddes Blir sikkert kastet noe også! Det er veldig godt ETTER at man har fått ryddet opp. 😀

    4. frodith: Nei da, jeg tar slett ikke hele fjæra alene!!! Men om vi tar litt hver, så blir det nok bra til slutt! Men først på lista er her inne! 🙂 Kos deg i vårlufta! 🙂

    5. ladyaugust: Grav meg ned passet best kanskje, for da ser jeg jo ikke noe annet enn rot! Ja, du har lært bort det med å ta pauser, så det skal jeg ta innimellom alt. Her er det varmt nok til beising, men i år trenger hverken hagemøbler eller vegger det der ute. Jeg kan bare nyte!!!! 🙂 Kos deg med kaffen og se opp for våryre humler! Klemsiklem 🙂

    6. karidansen: Ja, jeg pynte litt på det jeg fant og da ble det nesten kunst! Synes man kan rydde bestandig, men om man dropper det er det jo helt ille å ta igjen. Kjøkkennytt høres fint ut. Lykke til! 🙂

    7. det er koselig å pynte til høgtider men når det er over er det godt å få ryddet alt på en gang 🙂 jeg hadde jo ikke så mye og det ble satt bort i går kveld 🙂 en ryddedag gjør seg ja ute også,utrolig hva som dukker opp her og der

    8. fruensvilje: Helt greit å rydde det vekk igjen. Nå er et VÅR! Ute har vi 14 pluss nå og hvitveisen blomsterer. Vakkert og fint! Nyt dagen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg