Klar!

Det så litt kjedelig ut på bordet enda, men jeg måtte jo legge fram bevis på at hekleløperen er på plass. Herlighet så fin den ble. Farmor har heklet over en meter av den da hun levde, og jeg har avsluttet, endelig. Tenk at det skulle ta meg over førti år, ja sånn går det når man er treg. Jeg malte litt svarte striper på et par ting også, men jeg tror jeg skal ha litt fargeglade lys og blomster ved siden av før jeg er fornøyd!

Jeg har fortsatt å rydde om dagen, og så mye jeg finner. Gamle mønstre og ting som ikke er klart. Noe er gammelt og ødelagt, men jeg vil ikke kaste det. Jeg får fram med nål og tråd og reparere det.

Det går framover med bestemorsrutene, men det er langt igjen til et teppe. Men strikkehalsen i grå ull er klar og den trengs jammen i april også, for varm er det ikke enda her.

Noen opptegnede heklemønster fant jeg og ideer til klær, pluss det gamle heklekurset. Gøy å se hva man har drevet med, men om lager alt dette? Ja, det får tiden vise!

#håndarbeide, #foto
20 kommentarer
    1. Her var det mye moro!
      Jeg kjenner at jeg rett og slett burde gått gjennom mine ting og se om der ikke var slike skatter der også 😀
      Ha en strålende søndag!

    2. Oi så mye fiiint du finner, jeg finner ikkeno så fint altså her for jeg har ikke laget noe så fint engang. Den duken ble jo bare himmelfiiin. Meen jeg er en kløpper på å stive slike duker. Man bare heller skummetmelk over dem og klapper dem flatt på et plant underlag og lar de tørke, beste stivelsen som er. En gang til 17.mai var jeg fri for skummeltmelk…og jeg tenkte at lettmelk må jo gjøre samme nytta så jeg brukte det på maaange duker…DET skulle jeg ikke ha gjort for det ble DEN lukta i hele huset. DET blir det ikke med skummeltmelk, da blir de bare superfine og lukter godt. Ha en nydelig vårdag kjære du, her skinner sola 😀

    3. ladyaugust: Tusen takk. det der visste jeg slett ikke! Tenk å få stivet opp de strikkebrikkene etter tante da! Nå skal det kjøpes skummet melk her ja! Ja, jeg blir visst aldri ferdig med den ryddingen, men det jeg driver i nå er faktiskt litt gøy. Mye jeg hadde glemt, for det er fryktelig lenge siden sist jeg endevendte de skapene kan man si! :)Her skinner også sola så fint, så jeg skal en tur ut etterpå.Klemsiklem i våren!

    4. Det blir superbra 🙂 Det er godt å få rydda litt og få orden og så kjennes det herlig etterpå. Her har det blitt sååå ryddig i endel skuffer og skap at det bare er drømmen, meeen jeg har jo såklart endel igjen haha Morsomt å rydde når man finner skatter gjemt 😀 Her skal jeg også ut en tur i dag. Kooos deg <3

    5. Så nydelig den ble og gøy med at du fullførte den hun begynte på :)) Mye andre fine /koselige ting her også ..stilig med krukker med striper..og du lager jo så mye selv at jeg blir mektig imponert :))
      Kos deg videre i dag :))

    6. ladyaugust: Her blåser det noe veldig, men skogsturen var fin. Der inne var de lunt.I dag rydder jeg ikke så mye, men i morgen tar jeg vel litt igjen. Man må vel holde på til man er klar tenker jeg. Nyt dagen! 🙂

    7. annebe: Veldig stolt av resultatet. Gøy å fikse litt på ting. Om man ikke bruker lakk, så kan man jo bare vaske det av når man blir lei. 🙂

    8. haha her ble det motsatt fordi møblene kunne ikke settes på plass fordi sokkene sitter fast ute på plattingsen hahahaha men senere i kveld eller morgen mååå det jo være tørt. Jammen tok det tid den tørkinga bare fordi jeg smurte bittelitt tjukt på liksom. Gooodklæmme <3

    9. ladyaugust: Uffda, håper det ikke blir som hagemøblene mine i fjor??? De var seige helt til høsten. Jeg fikk beskje om at jeg hadde malt i for varmt vær, og da skjedde det visst samme trege reaksjon som om jeg malte i for kaldt vær. Men det er bra nå!!!! 🙂

    10. Ritamarita: Ja, det er utrolig og der morsomme er jo at man glemmer hva man har i de innerste gjemmene. Nyt kvelden. Smil og latter kommer din vei! 🙂

    11. Da blir det plattdans i bare sokkene her for det kan vi jo ikke ha noe av. Vi malte i sånn 12 grader men det ble kanskje litt tykt med beis who knows liksom…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg