Vårslapp.

Vårslappheten har grepet meg, og jeg føler meg like grå som denne sommerfuglen. Det er en Måler og den jo vakker, selv om den er grå. Den virket ganske slapp enda den også i det grå været som dagen startet med. Den brydde seg overhode ikke om jeg kom nær.

Det er mengder av seljepollen i lufta her og det gjør meg fryktelig sliten. Men jeg skal ikke klage, de siste årene har jeg sluppet så mye tabletter og når saliksen er over, er jeg ferdig med mitt. Jeg kjenner mange som har det tusen ganger verre. Allergitabletter gjorde meg enda trøttere. Heldigvis har det regnet litt både i går og i dag, da daler pollene fort ned til bakken. Hvordan jeg kunne kutte ned på tablettene? Jeg begynte å bli oppmerksom på alle de tingene med kryssallergi. Etter at jeg sluttet med syrlige epler, utenlandske jordbær, kiwi og nøtter, ble jeg plutselig så mye bedre om våren også. Det er herlig, men trøttheten sitter der. Jeg vil bare sove og sove, men det kan jeg da ikke.

 Det er bare å “tråkle” seg gjennom dagen og gjøre et tappert forsøk på å jobbe. Gjesp og gjesp, sier jeg.

#foto
6 kommentarer
    1. Sender over et lass med fager 😀 Her er det lite pollen ennå så allergien har ikke startet ennå. På det værste sov jeg 16 timer i dagnet før medisin og de få timene jeg var våken var jeg mer levende død enn her på denne jorden liksom. Akkurat DET glemmer jeg hver gang jeg lengter etter vår og sommer haha og nå kommer pollenskjiten hit også snart jæææk. Kryssallergi er noe skjit, jeg spiser nesten ikke epler og kiwi og nøtter så det er ikke store problemet akkurat det. Håper du snart føler deg litt mer opplagt man blir jo så satt ut av det der. Masse godklæmma uten pollen <3

    2. ladyaugust: Tusen takk. Jeg klarer meg såååå mye bedre nå, enn før om årene, men det er så slitsomt når man ikke eier energi! Jeg også glemmer det, når jeg gleder meg til våren. Men sånn er det bare. Jeg er glad det finnes medisiner, for all del, men de gjør oss jo også “syke”. Før måtte jeg ta medisiner i flere uker, nå tar jeg når det trengs. Mine slimhinner i nesen liker slett ikke pollen, men jeg holder ut! Denne helga drar vi på tur, så får vi håpe der verste er over på den dumme selja når jeg kommer hjem igjen. 🙂 Takk for pollenfrie klemmer! 🙂

    3. Den var fin selv om den var grå ja :))..kjedelig du er så slapp..jeg har egentlig hatt et par ok dager nå jeg..men jeg blir nok mer plaget av allergien når bjørka setter inn for fullt..
      Godt du har funnet ut noe som gjør plagene litt mindre..så får vi håpe energien kommer fort tilbake..ellers får du prøve å slappe av som best du kan 🙂 Klem<3

    4. annebe: Ja, den er vakker selv om den ikke er så fargesprakende som de andre sommerfuglene der ute. Nei da, jeg får roe ned noen dager. Jeg er jo heldig å ikke ha den bjørkegreia, så jeg skal ikke klage. Men jeg liker ikke å være så slappfisk! Klem tilbake! 🙂

    5. nydelige bilder det har du iallefall.desverre er det mange som sliter med vårslapphet,må vel bare gjennom det og gjøre det beste ut av dagen alikavel,

    6. fruensvilje: Man blir visst aldri vant til dette her hver vår,men det går jo over, så jeg skal ikke klage engentlig. Ha en herlig dag. Her skinner sola igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg