Vilnius.

Som jeg fortalte i forrige innlegg, har jeg vært i Vilnius i helga. Iskaldt vær, men veldig koselig. Den store Katedralen gikk jeg inn i. Utrolig vakkert  og rikt utsmykket!

Like vakkert og storslått var det på utsiden. Det ble lange stunder med å vri på hodet for å få med seg mest mulig.

Jeg kom meg til toppen på Gediminas`Castle også, og fikk med meg utsikten over byen.

 Mye fint å se på i butikkene, pluss at jeg drev litt vindusshopping!

Jeg så jo på dekorasjoner på vegger og i lufta også!


Gamlebyen var verdt et besøk. Jeg gikk tidlig på morgenen, før gatene fyltes med handlende mennesker. Det var to pluss og en iskald vind, så det var bare å gå på, for å holde varmen.

På hjemveien forsøkte flere oss på flyfoto! Gøy å se Skagen, Koster og skillet mellom Norge og Sverige!

Turen var skikkelig fin den, men her hjemme hadde jo sommeren kommet mens vi var borte. I dag skal det nytes.

#foto
16 kommentarer
    1. Fotomontasjene dine er vel verdt et besøk. Imponerende hva mennesker har fått til av fantastiske byggverk. De hadde jo ikke så mye verktøy å hjelpe seg med i Gamle Dager. Tenk for et tålmodighetsarbeid det må ha vært. Foruten barnebok, kunne du lage reiselivsbrosjyrer. (Uten at JEG skal bestemme hva DU skal drive med! ;)) Måten du presenterer dette på gir i alle fall meg reiselyst. Har aldri vært langt østover i verden – faktisk bare så vidt innafor den finske grensa. 🙂

    2. karidansen: Du gir da i fra deg så søte kommentarer til meg. Tusen takk! Ja, jeg har kost meg. Det er mye spennende igjen å se der ute i verden. Her hadde jeg aldri vært før. Skulle bare ønske vi hadde hatt litt varmere vær, men man kan ikke få alt da! Gøy med bildeminner. Når jeg ser på bildene er jeg liksom på reise igjen! 🙂

    3. utrolig vakre bilder,er så fasinert over utsmykningane dei har på bygningane .var mange festlige figurer i butikken også ser eg,spesielt festlige var dei fargerike klovnane .
      nydelige blomster i hagen din og,er det villtulipaner ?

    4. Skikkelig nyydelig 😀 Nå er nesten sommeren her og greier det melder 21 grader til kvelden ! 😀 og nå er det helt nydelig <3 Kooos deg masse med dagen, her skal dat sparkles snart...skal bare først haha goodklæmme 🙂

    5. Dit vil jeg 🙂 Jeg har vært i Latvia, i Riga, men Litauen har jeg ikke vært.. Ser fint ut der da 🙂 Her er det sommer i dag 🙂 Kos deg med mandagen <3

    6. ladyaugust: Vakkert var det selv om det var kaldt. Her er det allerede pluss 21, så jeg måtte slenge jakka vekk da jeg kjørt hjem fra et møte. Det ble supervarmt i bilen, for den luftgreia virker ikke mer????Godt å komme hjem og slå opp dører og vinduer. Nå skal det jobbes en stund før kvelden. Men først middag!!!! Torskerogn blir det her, og ingen frø!!!!! 😉

    7. frodith: Vi var i Riga for noen år siden og det var større bykjerne å boltre seg på. Her var det nett og koselig liksom. Sommer her også. Svetten silte oppetter ryggen på veien hjem. Nå er det bare å bøtte inn med litt vann og skrelle poteter. Middagen gleder jeg meg til! 🙂 Ha det herlig i vårsola!

    8. Haha her er det også 21 grader 🙂 Jeg sitter ute med kaffikoppen og er pumpa. Først var jeg med på byggevarehus så sparkla vi litt setta på en haug med klær og så dro vi til harryland og biltema så nå verker hele kroppen men fuglene synger så vakkert <3 klæmme 🙂

    9. ladyaugust: Da er det bare å sette seg ned til kroppen har hvilt ferdig. Vakkert i vårsola og ingenting smaker så herlig som en kaffekopp da! Klem fra meg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg