Hegg og syrin.

Ikke alt blir som man har tenkt. Her var det grått i formiddag, men jammen tittet ikke sola fram en liten stund nå i kvelden. Vakkert i blomsterbedet med masse hvitveis, svarttrosten synger i tretoppen og det er herlig å være i våren igjen. Jeg stekte den diger stabbel med vafler, for både den ene og den andre skulle komme innom. Men sånn ble det ikke. En hadde fått krøll på bilen, en kunne ikke stoppe å drikke kaffe og de tre andre kommer ikke før etter sju? Så her sitter jeg da!

Men jeg har det fint. Jeg har drukket kaffe og spist min vaffel, jeg har sett katten gå på jakt, studert planter som vokser og edderkoppspinn. Men så oppdaget jeg at heggen begynner å få knopper? Det fikk  meg til å tenke på et program jeg så en gang om en skomaker. Når heggen begynte å springe ut satte han et skilt på døra. “Stengt mellom hegg og syrin!”  Utrolig klokt. Tiden mellom hegg og syrin kan være kort eller lang, alt avhenger av varmen. Fortsetter det sånn som nå, så springer de vel ut samtidig her hos oss i år.

#foto
6 kommentarer
    1. Utrolig herlige bilder, jeg blir overrasket over hvor mye detaljer du klarer å knipse 🙂 Kos deg med fredagen, jeg har spist pizza, farget håret og vært på jobb. Nå er det klart for is 🙂

    2. Nydelige bilder – igjen 🙂 Det er mange fine motiver om man bare ser etter. Jeg er på vei til Stockholm – om et par timer. Håper å få tatt noen fine bilder der i helgen. God helg 🙂

    3. Naturen er vakker selv om det kan være litt grått.. og du har evnen til å fange vakre detaljer. Det skal du ta vare på 🙂 Ha en god helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg