Stram line!

Hunden holdt stram line hele veien gjennom skogen. Med nesa i været var den virkelig i farten. Jeg hang etter for halv pris med tunga ut som et slips, nesten.

Når man er hundepasser må jo trim til. Jeg har ikke noe i mot å gå i skogen, men det ble litt slitsomt når hunden hele tiden skal inn imellom kratt og kvister, for der var det fugler! Den hang jo fast og surret seg inn hele tiden. Jammen godt det er båndtvang sier kanskje du? Ja, men når jeg passer hunden har den alltid båndtvang. Jeg er livredd for at den ikke skal komme når jeg roper og med bånd rundt halsen festet til et belte rundt livet på meg, så fikser vi luftingen begge to!

Selv om det blåste surt i dag, var det lunt inne i skogen. Etter trimturen var det hjem til mat for oss begge og en god hvil. Nå har hunden blitt hentet hjem til sine. Den var overlykkelig over å se dem,og sa ikke hadet med å vifte med halen en eneste gang. Men sånn er visst hunder.

#foto
14 kommentarer
    1. Koselig med en fin turkamerat da..selv om det ble litt mer masete …:)) Skogtur og fine blomster er koselig..men jeg har bare vært inne i dag..får prøve på en gåtur til uka ..og da får vel kameraet bli med igjen :)) Nå baker mannen grovbrød ,så da blir det det og te til 71 grader nord :)) Klem<3

    2. Nå var jo hunden et flott dyr da.. og naturen du viser var jo også kjempeflott. Men sånn som du beskriver turen i innledninga.. hadde det vært steike artig med et bilde av ”passasjeren som hang på til halv pris 😀

    3. annebe: Ja, den er morsom, men det nytter jo ikke å fotografere hva jeg vil i hverfall. Plutselig er den på vei i fullt firsprang innover skogen med meg på slep. Grovbrød er godt. Vi ser Robinson her i huset. Kos deg i kvelden.

    4. Fruemmel: Jeg har aldri vært sånn hundevenn, men denne er søt og snill, så det går an å forandre mening om hunder! 🙂 Vi har kost oss i dag. Ha en fin kveld 🙂

    5. fruensvilje: I førsten var det veldig uvant, for vi har aldri hatt hund hverken mannen min eller jeg. Men denne hunden er veldig snill og rolig, ikke reker den heller, så det går fint. 🙂 Ha en flott mandag! 🙂

    6. Ha.ha, så du “hang etter for halv pris”…. Vet du, jeg lager meg “bilder” av mennesker ut fra bloggen.(De fleste av oss gjør sikkert det.) Hvis vi møttes ville vi kanskje se at…jo, her stemmer kartet og terenget godt overens…. Og så ville vi sikkert få oss noen overraskelser også…….og det er spennende. Jeg forestiller meg deg som ei romslig og litt munnrapp dame. Humoristisk viser du jo tydelig at du er, og at du ikke tar deg sjøl så høytidelig. Tydeligvis har du også talent i forhold til å kreere og dekorere på ulike vis. Kanskje er du litt rask i vendinga og har temperament også slik at du kan “plumpe” ut i det av og til….uten å mene noe som helst gæli med det???? Er jeg helt på ville veier……eller? (Du skal få slippe å bekrefte/avkrefte hvis du ikke vil, altså!) 😉 😀

    7. karidansen: Ja, du “så” det for deg nå, med meg på slep! Du har rett i en hel del!!!! Men jeg er som jeg er, både på blogg og i virkligheten. Synes kanskje at jeg får “ut av meg” mye her inne, som jeg holder tilbake i det virkelige liv. Gamle damer må jo oppføre seg sies det! Ha en strålende dag i våren! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg