Kunstig blomsterpynt og kald grøt.

Slett ikke dumt med kunstig blå hortensia. Den får jeg da til! Men den trengte det lille ekstra. Jeg klipte av litt eføy fra en av plantene mine og stakk det ned i en sånn blomsterholder man får i blomsterbutikken.

Sammen med noen tørre bjørkekvister ble det jammen svung over dekorasjonen.

Etterpå forsøkte jeg meg på en smak av kjølekapsgrøten. Men friske jordbær og litt perlesukker ble det jammen snadder. Takk til Fru Stussli som ga meg ideen til denne retten! Jeg brukte ikke melk, men vann og så laktosefri yoghurt, det fungerte også. Kan anbefales!

#foto
16 kommentarer
    1. Lekkert ..og de så ekte ut også :)) Jeg er et” grøtmenneske”og liker både kalde og varme varianter ..og med bær på blir det fristende og delikat :)) Nå blir det litt tv her straks..grei avslutting av kvelden :)) Klem<3

    2. Dette ble en kjempefin dekorasjon. Ikke mye som skal til for å piffe opp en vanlig blomst. Kjøleskapsgrøten har jeg ikke prøvd enda, men det har jeg planer om. Blir spennende å teste ut 🙂

    3. Smittsomt denne grøt-greia 😀 Mange som prøver, og jeg skjønner det sånn at bare man har nok SØTT oppå, så er det kjempegodt 😀 ha-ha Må prøve jeg også kanskje 🙂

    4. Så bra du tilpasset grøten og likte den. Jeg lagde ny versjon i dag og tok bort honningen. Jeg synes den var bedre uten søtning. Jeg liker det syrlige yoghurtsmaken ;-D
      Fine kunstige blomster. De er jo blitt så flinke til å lage sånne nå at de ser helt ekte ut.
      Jeg leste forresten her et sted at de blå orkidene er blå fordi de har blåfarge i vannet de vanner de med. Opprinnerlig er de hvite og hvis de blomstrer på nytt igjen vil de være hvite hvis vi ikke tilfører blåfarge i vannet..

    5. Jeg så ikke at hortensiaen var kunstig før du sa det…….. og jeg så det nesten ikke da heller……. Har ikke fått med meg oppskrifta til “Kjøleskapsgrøten” til fru Stussli….. men det ser veldig godt ut! 😀

    6. margarites: Nei, det er det som er så fint. Koselig med noen fargeklatter her og der! :)Hadde litt moro i går for mamma spurte om å få avlegger av en grøntplante jeg hadde. Men den er jo av plast: Vi fikk oss en god latter.
      Jeg liker havregrøt så kald grøt var slett ikke dumt det heller. Lykke til!:)

    7. frodith: Fryktelig smittsomt. Det var jo enkelt å prøve da. Ja, det er akkurat som med den varme grøten, tilsetninger MÅ til for at det skal bli godt. Litt festlig var det også! 🙂

    8. Fru Stussli: Ja, jeg måtte prøve den som jeg vil ha den og det var godt. Jeg også droppet honning andre gangen jeg forsøkte. Det passet meg bedre også.
      Morsomt med fargede blomster. De gjør det samme med de blå nellikene til 17.mai også tenker jeg. For de “finnes” jo egentlig ikke i virkligheten! Ha en fin kveld 🙂

    9. Å så fine blomster, så fint det ble med å blande litt 🙂 Den grøten din så enda bedre ut enn min. Engelen vil ha jordbær i sin neste gang har hun sagt og perlesukker er jo lurt sånn at den blir god 😀 Håper du får ei god natts søvn, her skal det snorkes snart, skal bare først hahaha <3 godklæmme 🙂

    10. karidansen: Hortensiaen er en vakker plante, men hos meg visner den som regel fort. Da var det bedre med en kunstig ja! Grøten var finfin den, så test i vei om du har lyst! 🙂

    11. ladyaugust: Blomster er koselig, både de ekte og de kunstige. Grøten ble fin den. Jeg hadde i litt mer væske enn det sto i oppskriften, så ble ikke grøten riktig så tykk liksom.Perlesukker på var jo både pent og godt!!!! Jepp, jeg håper på en god natts søvn, for i det siste har det ikke vært det. Men jeg har da fått høre hubroen tute der ute og ikke minst regn og hagl som dundret ned i natt! :)Nattaklem til deg .)

    12. å som dette frista da. ikke et vondt ord om maten her ,bortsett fra i dag da middagen ikke var god,ikke pateen jeg prøvde meg på til kvels og enda verre kaken vi fikk på hyggekvelden i dag ( nå gleder eg meg til egen mat med gode smaker ) her er alt lettprodukter med lite saus og salt for her er store grupper som skal ha livstilsendring og gå ned i vekt

    13. fruensvilje: Ikke lett med ferdiglaget mat hele tiden. Det er godt å kunne bestemme litt selv også. Men nå skal du snart hjem og da blir det oppdekkinge tenker jeg. Ha en fin første mai! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg