Kom ikke nær!

Rådyra danset i morgenlyset, men jeg kom ikke nær nok for å få fine bilder. De skvatt til alle kanter og bjeffet som hunder.

Men biene kunne jeg komme så nær jeg ville, men det ville jeg slett ikke. Jeg tror ikke de var videre interessert i å stikke meg så lenge det er så masse pollen å forsyne seg med, men her holdt jeg litt avstand.

Vi sto opp like tidlig som vanlig i dag her i huset i dag. Så da klokka var halv åtte, var vi klare. Mannen dro på en liten fisketur for å prøve seg på ørreten, og jeg gikk i skogen. Frokosten min ble inntatt sittende på mine vanter og pannebånd. Det hadde vært frost i natt, så bakken var kald. Men maten smakte der inne ved de små dammene. Bokfink og duer, svarttrost og meis sang så fint for meg og det var helt vindstille i morgensola. Tre timer var vi vekk begge to, på hver vår tur. Vel hjemme igjen var vi enige om at vi er heldige som kan ha det sånn. Nå er det rett i dusjen og til svigerfar på middag. Om mannen fikk fisk? Nei, slett ikke, men fin tur hadde han også hatt.

#foto
23 kommentarer
    1. Åhhh høres jo sååå hyggelig ut da. Stå opp så tidlig og bare dra ut i naturen 🙂 For noen blinkskudd av noen bilder du har tatt da. Superfine var de 🙂 Så noe som sier meg at du har kost deg masse på den turen, og ingen ting er som å spise ute da, rett på bakken 🙂 Ha en fortsatt fin fredag 🙂

    2. Så koselig dette hørtes og så ut 😀
      Vi gikk tur i dag og hadde med kaffe og sjokolade. I skogen traff vi et vennepar som luftet hunden vår. Da inviterte vi på kaffe selvfølgelig og hadde en riktig så koselig dag, selv om det en periode haglet på oss 😀
      En forsatt strålende fredag til deg 🙂

    3. Nok en vakker tur rundt på dine kanter. Og stort nærmere skal vel godt gjøres å komme de vakre dyrene 🙂 om du ikke hadde vifta med matpakka litt før da 😀

    4. frodith: Rådyra er vakre og i dag tidlig var de jammen mange også! Jeg skulle gjerne kommet nærmere, men de var for smakte for meg! 🙂 Nyt kvelden:)

    5. MOONBEAMSCORNER: Hjertelig takk. Herlig i skogen om morgenen. Man behøver ikke lage det vanskeligere enn å spise ei brødskive og et eple, så kam man gå litt til!!!! 🙂 Kos deg i kvelden 🙂

    6. Fru Stussli: Ååååå, det hørtes koselig ut.Om det kommer litt regn eller hagl når man først er ute, så gjør det liksom ikke noe. Ha en herlig kveld 🙂

    7. Du kom da nær nok til at man tydelig ser motivene. Koselig!. Så fint å ha det slik at du og gubben kan dra av garde på tur og dyrke hver deres interesser noen timer også… Ellers blir det fort slik at den ene “Er med” den andre på tur, og da kan den som “Er med” fort gå lei. 😀

    8. karidansen: Ja, man “eier” ikke hverandre selv om man er gift. Så er det artig etterpå, og snakke om hva hver av oss har opplevd!!! Men noen ganger er jeg med han eller han med meg også! Klemsiklem i våren 🙂

    9. Ja, takk, begge deler. Litt sammen og litt hver for seg! Ble forresten skikkelig imponert over deg i dag! Leste et gammelt innlegg som Frodirh har skrevet om deg. Visste at du var god til å tegne/male/skulpturere, men jammen er du dyktig!! Skal sjekke litt bakover i bloggen din og lese mer, men skal jobbe i kveld og i morgen tidlig. Derfor blir det tidligst i morgen kveld! Klem tilbake!! 😀

    10. Ohhh for en fiiin dag 😀 Det er deilig med slike dager hvor man bare kan nyte livet og se på det som lever rundt en. Rådyr er det en del av her også, fine er de men de spiser alt av planter i hagen og frukt-trær, foresten jeg var ute og sjekka agurkplanten min og tomat og paprika…..frostnettene har tatt kverken på alt liksom….grrr, men jeg får kjøpe noen nye planter bare. I dag er det bare kosedag på meg men jeg har vaska og rydda litt også. Ha en nydelig kveld og kos deg med finedagen <3 godklæmme 🙂

    11. så nydelige bilder,og nær rådyra var du etter mitt skjønn )virkelig festlige bilder av dem.
      Ellers hørtes det ut som en fin førmiddag,synd det ikke ble ørret,men sånn er det,en kan ikke komandere fisken til å bite på hi hi

    12. ladyaugust: MIne hageplanter har fått være i fred, enda!!!! Frosten kan være slem på denne tiden av året. Trist når noe går dukken. Har kosa meg i helga, uten nett, så da ble det ikke blogging heller. Men sånn er det bare. Jeg blogger når jeg har tid og lyst jeg. Nå utover er vi mye borte og da får blogg være blogg. Nå venter kaffen!!!! Ha en herlig fortsettelse av dagen! 🙂

    13. fruensvilje: Rådyra er så morsomme å se på! Han forsøkte seg på ørreten i går kveld og i dag tidlig også, men nei, han fikk ingen. Han som sto ved siden av han, fikk to!!! Kos deg på søndagen! 🙂

    14. DET er lurt for mange av mine nyinnkjøpte gikk rett i dunken. Blogge skal man gjøre når man har lyst, rett du gjør, men du må ikke bli vekk ! <3 <3 <3 koos deg med kvelden, her kjennes det som jeg har fått friskluftsjokk. Klæmme <3

    15. ladyaugust: Nei da, borte blir jeg ikke, for jeg liker bloggingen. Men på denne tiden av året skjer det så mye, at jeg rekker ikke med så mye blogg som jeg vil. Friskluftsjokk hørtes egentlig morsomt ut. Det har vel nesten jeg også, etter å ha vært veldig mye ute denne helga. Solbrent i ansiktet ble jeg jammen! Godt med et litt friskere fjes da! Kos deg i kvelden: Klemzer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg