Hva hjelper?

Blir man kvikkere av litt godsaker tro? Jeg er så trøtt. I natt ble det lite søvn. Først ble jeg vekket av kattugla. Bare hundre meter fra oss er det et hogstfelt og der holder den et farlig leven om nettene nå med sin hoing. Lurer på hvor den har redet sitt? Sikkert ikke langt unna. Ugla var litt morsom å høre på, men så begynte en brannvarsler å pipe. Den lyden var mer intens. Et langt pip, og så var det stille lenge. Jeg sovnet selvfølgelig og hoppet i senga hver gang det pep til igjen. Merkelig at dette nesten alltid skjer om natten? Til slutt våknet mannen i huset også heldigvis. Du skjønner jeg ødela mange røykvarslere i fjor, og nå har vi kjøpt nye. I ren desperajon over bråket  dro jeg dem bare rett ned for å få ut batteriene. Men da fikk festet også, med det resultat at vi ikke kunne henge den opp igjen. Så nye ble innkjøpt og jeg holder meg laaaaaaaaangt unna dem, enda. Ute regner det, og det gjør meg ikke mer våken akkurat. Kan jeg sove litt tro,eller vil det straffe seg til natta? Nei, jeg får heller jobbe litt og drikke masse kaffe. Hva hadde du gjort?

#foto
16 kommentarer
    1. Tjaaa,, jeg hadde antagelig invitert inn kattugla på godsaker og kaffe,, fått den til å lære meg til å fly i lav høyde, så jeg kunne flydd rundt i huset og røsket ned brannvarslere i flukten, takket ugla for hjelpen og gått og lagt meg og håpet at jeg våknet av at alt bare var en drøm 🙂

    2. dedicat: Den var lur! Jeg har hatt ugle inne, og det var slett ikke enkelt. Den fikk jeg fort ut igjen selv, om det bare var en lite spurvugle. Den hadde slått hodet i mitt vindu og jeg skulle” trøste” den litt med litt varme mitt i vinteren, men den var jammen kjapp!

    3. Jeg hade nok prøvd å holde meg våken, for det er så fælt når natten kommer og man ikke får sove.. Prøv om du kommer det til kl 22,og så sove 🙂 Ja, er det ikke dumme naboer så er det irriternde kattugler 😀

    4. frodith: Ja, jeg holder ut, enda. Ugler kan jeg tåle,men det var verre med den pipende varsleren. Men jeg føler med deg og ditt forhold til den håpløse naboen. Det er skikkelig irriterende det. Håper han holder fred i uka i hvertfall. Men mai har jo så mange fridager.

    5. Det var da mye forstyrrelser ..men litt spennende å høre ugla :)) Her var det ikke noe som forstyrra i går når jeg hadde lagt meg..men jeg lå å “vrei”meg i flere timer for det..og er temmelig sigen nå…men jeg skal IKKE drikke kaffe , for da sliter jeg i hvertfall :)) Så den flotte reven du tegna..du har jo talent for det meste..så venter å få se mange fine tegninger fra deg fremover :)) Ønsker deg en hyggelig kveld og ei god natts søvn :))

    6. annebe: Kanskje det er avslutingen av fullmånen som holder oss ektra våkne?Drikke kaffe for sent har jeg merket er dumt. Men jeg har funnet ut at om jeg tar en skvett melk i kaffen på kvelden, tåler jeg det som ingenting. Er vi ute så kjøper jeg cappochino. Takk for hyggelig ord om tegning. Her må det nok øves, for det er ikke like lett å styre den musa som det er med blyanten. Men det er jo lett å legge inn mine tegninger og fargelegge dem da. Masse muligheter vi har altså! Ha en finfin kveld du også 🙂 Klemsiklem 🙂

    7. Jeg hadde kosa meg litt ekstra hvis jeg var deg nå. Søtt får man jo energi av til å begynne med og så stuper blodsukkeret og du blir slapp. Ta deg noe søtt til kaffen nå, så blir du døsig og slapp til du skal legge deg igjen 🙂
      Hos meg er det kaos, så har egentlig ikke tid til å titte innom blogg for tiden, men så ramla jeg innom likevel 😉 Vi holder på å bytte ut alle møblene på stua, så det står fortsatt 10 kollie som skal skrues sammen og så må vi jo selge unna det gamle også. Paul, kanskje vi blir ferdig installert helga en gang. Klem fra meg 🙂

    8. En kopp te og en sjokoladebit, så holder du deg våken litt lenger. Men ikke for mye av noen av delene, for da risikerer du at det tar lang tid før du sovner. (Her snakker jeg av erfaring). Krysser fingrene for at du får en rolig natt, og at ugla holder munn (nebbet) 🙂

    9. Åse Helen: Ja, det ble litt kos i ettermiddag. Men det går faktiskt mye bedre enn jeg trodde. 🙂 Nye møbler? Det hørtes da spennende ut. Skjønner godt at du ikke prioriterer blogg da. Kos deg masse med fornyelsene. Klemsiklem fra meg 🙂

    10. margarites: Nei,måtehold er nok det beste! Nå er batteriene byttet så brannvarslerene holder nok tett. Ugla får bare tute, den er egentlig litt eksotisk å lytte til! 🙂

    11. Jeg har nettopp sovet litt, så det hadde jeg gjort. 😉 Ikke to timer, men en, ellers blir det kanskje vanskelig å sovne igjen til kvelds. Forresten, har du ikke gjort det ennå, så er det vel best å holde hjula i gang en time til. Skikkelig “Trøttevær” i dag! Godsaker blir en kvikkere av ei stund, men så daler energien drastisk igjen. Ha-ha…ja nå får du holde deg unna røyvarslerene, ellers blir vel “Kællen” din gæern på Kjerringa si….. 😉

    12. Ritamarita: Jammen godt noen har sovehjerte da. Jeg er mye våken innimellom,men det er jeg vant til. Men når det kommer irriterende lyder, det er da det blir slitsomt! Mine er fortsatt til utredning og to går på antibiotika. Så får vi se hva de finner ut? De er flinke i dag da. Jeg tar en dag av gangen nå, og så får vi se når svar på ct og ultra ligger der. Ikke alltid like lett med sånt.Slektninger har kreft og andre skal til operasjon. Synes det kan bli i meste langet enkelte dager. Da er det godt å bare hygge seg med blogg. Vanligvis forteller jeg ikke om alle de dumme tingene, men det hender jeg trenger å få ut litt uro kan man si. Klemsiklem til deg i kvelden. 🙂

    13. karidansen: Neim jeg duppet bare av i ettermiddag og så gikk jeg på kaffen kan man si! Klarer det nå. Ute pøsregner det så vi koser oss inne. Jepp, jeg skal holde meg laaaaaangt unna. 🙂

    14. Huffamei, det er tunge dager når man må gå å være så trøtt. Jeg er av typen som ikke kan sove noe særlig på dagen uten å ødelegge nattesøvn. Håper du kviknet til litt utover kvelden 🙂
      Jeg har brukt dagen til å handle litt sommerklær (liker ikke shopping) til vi skal ut å reise og så har jeg sydd enda en veske 🙂
      I morgen håper jeg regnet gir seg sånn at jeg kommer meg ut i naturen en tur 🙂
      Jeg håper du får en rolig og fin natt.
      Natta

    15. Fru Stussli: Ja, det straffet seg den lille “duppen” jeg tok i går ettermidag,men nå er jeg våken og i farten. Godt du fikk kjøpt deg sommertøy da. Jeg prøvde meg på litt i går jeg også, men det ble bareen olajakke og en hvit bluse. Her skinner sola gjennom skylaget, så det ser lovende ut. Ha en herlig dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg