Knopper brister.

Noe så herlig, jeg får blomster på Magnoliaen i år. Men jammen tar det tid. Dette bilder er i fra i dag. Nå begynner knoppene å briste.


Dette tok jeg 23.april. Da lurte jeg veldig på om det i hele tatt ville komme blomster i år.

Dette er det jeg drømmer om, men det vil ta lang tid innen jeg får så mange blomster på mitt tre. Det må nok vokse i noen år til for å gi meg den blomsterfloren. Men jeg var tidligere i år veldig fornøyd om jeg kunne få en blomst. Nå ser jeg at det blir flere! Du som jeg gleder meg. Vente og vente…….

#foto
16 kommentarer
    1. Åh, så spennende når man begynner å ane hva som gjemmer seg inne i knoppen! Magnolia er et vakkert navn på et vakkert tre. Jeg tror den er litt for eksotisk til å kunne trives her jeg bor. 😀

    2. Kjempeherlig, blir spennende å se 🙂 Det går vel ikke å legge ut duftbilder her inne.. snufs,, så man får vel bare nyte synet. Man kan vel drømme om å ha sånne trær i hagen her 🙂

    3. karidansen: Aner ikke hvor høyt opp i landet det kan vokse. Her er det flere som har hatt sine trær i mange år. Gleder meg til mitt blir litt større. Men først skal jeg nyte synet av blomstene i år ja! 🙂

    4. dedicat: Skulle vært med duft. Vet ikke om det lukter noe av de blomstene heller enda? Jeg vet flere som har forsøkt seg lenger nord, men de må ha trærne inne et kaldt sted hele vinteren.De tåler ikke streng kulde, sies det. Nå følger jeg mine blomster hver dag, og det er morsomt! 🙂

    5. Ritamarita: Utrolig morsomt at det blir blomster i år. Jeg synes det lignet blomsterknopper, men jeg vågde ikke tro på det! Men nå vet jeg!!!! Klemsiklem 🙂

    6. det var en nydelig farge på magnoliaen,jeg synes blomster med slike farger er flotte når knoppen brister også,det blir en forlengelse på blomstringstiden

    7. fruensvilje: Jeg har alltid likt de blomstene, men treet var ganske dyrt synes jeg. For jeg var redd det skulle dø med en gang? Men så fikk jeg penger i gave, og bestemte meg for at om jeg hadde en blomsterbukett som døde etter fjorten dager eller om jeg forsøkte meg på det treet, var jo likt. Det ble tre for pengene og nå har det levd over to vintre allerede. Ikke langt fra meg står det et fint tre som er fem eller seks år og det bugner av blomster nå, så jeg vet hva jeg har i vente!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg