Symaskinbasiller!

De siste ukene har jeg blitt bitt litt av symaskinbasilllene som har spredd seg som et virus her på blogg. no. Du store min som jeg ble smittet!!!! Det ble fram med alle tekstiler jeg kunne finne. Utrolig mange forskjellige mønstre og farger av stoff jeg hadde liggende.

Men hva skal man velge? Slett ikke lett. Men jeg skal ha meg en ny festdrakt til 17.mai, og den skal jeg fikse selv.Først sydde jeg et forkle med sterke farger og fine hester,så forsøkte jeg meg med blomster og lyse blått. Vest får være vest, og den blir grønn uansett.

Nå har jeg prøvd meg fram med både gult, grønt,rødt og blått. Hva tror du jeg har valgt som forkle? Blomster eller hester?

#foto
16 kommentarer
    1. Så mye fine farger og mønstre ..skikkelig mai stemning over det :)) Jeg venter og ser hva du velger jeg…blir sikkert bra uansett så kreativ som du er :)) Kos deg med søm og design :))

    2. Jammen er du blitt smittet av sybasillen! jeg tipper på blomster, fargerikt og fint. Jeg kjøpte ny symaskin før jul, og alt jeg har sydd er to lengder (ca 3 meter) på kjøkkengardinene. Ganske dyr meterpris foreløpig 🙂 Lykke til med videre sying 🙂

    3. Fru Stussli: LUrer på om det blir det jeg også, for det ble litt “roligere”! Nå har jeg gitt meg for dagen. Orket ikke mer. Men snart er jeg i gang igjen! 🙂 Kos deg i kvelden:)

    4. annebe: Snat 17.mai og jeg skal ha det ferdig til det. Men det går fint. Jeg må prøve meg litt fram først og se hva som faller seg best for meg. Gøy å lage litt nye klær igjen for det er lenge siden sist. Ha en fin lørdag! 🙂

    5. margarites: Jeg likte faktisk blomstene best etter hvert, men jeg har ikke helt klart å bestemme meg enda. I dag begynte jeg på noe i lilla? Metervare er dyrt, men et godt tips er å gå på salg og kjøpe digre klær, der får man massevis av fint tøy. Men gardiner er det jo verre med, det må jo være litt lengde på det da. Takk for hyggelig ord og ha en finfin lørdag videre:)

    6. Jøje meg, du er jo kjempeflink til å sy også! 😀 Hvis jeg blir smittet av symaskinviruset, DA har det skjedd et under. Hvis jeg i så fall attpåtil blir FLINK til å sy,da har det skjedd MER enn et under!
      Jeg tror du har valgt hester på forkleet, for variasjonens skyld, og for at det skal se ut som om de løper i blomsterenga på skjørtet 😉

    7. karidansen: Jeg har sydd i mengder i mitt liv, men plutselig ble jeg så lei. I høst fikk jeg ny symaskin igjen (etter å ha slitt ut to) og da fristet det litt etter litt igjen. Utrolig gøy å lage litt originalt synes jeg. Hester i blomster var fint det? Jeg må teste det ut med “full” påkledning, så får jeg se. Ha en fin kveld 🙂

    8. Lisbeth Pedersen: Tusen takk. Artig å sy egentlig, men jeg har ikke vært så ivrig på det i det siste. Du, og andre syentusiaster, gir inspirasjon!!!! Kos deg i kvelden:)

    9. fruensvilje: Utrolig morsomt å sette sammen forskjellige ting. Lurer på hva jeg velger til slutt her, men det får tiden vise. 🙂 I dag har jeg syfri,eldste barnebarnet kommer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg