Kvinnfolk og tomflasker…..

Ikke noe å ta bilder av, men jeg kastet en sånn bitteliten plastdings i dag!!!! Jeg trodde det var en sånn bakside av en olabukseknapp vet du. Barnebarnet har vært her siden i går, og han hadde en sånn morsom bukse som slapp litt knapper her og der!!!! Vips hadde jeg slengt den plastdigsten i søpla. Man skal jo rydde opp litt etter helga!

Godt jeg ikke tok den i støvsugeren, for da hadde jeg ikke sett den i det hele tatt. Men som sagt, jeg kastet den i en veldig full søpplebøtte. Du kan tro det var mye rart der. Kaffegrut, potetskrell, eggeskall, muggen frukt, et par sure fiskeboller, brødsmuler, en kaffepose og flere yoghurtbeger, papp, lodotter, papirklipp og all annen søppel. Når man skal tømme alt ut av en sånn pose, så ser man jammen hva man kaster.

Den plastdigten hørte til “høreluren” til mobilen til gemalen. Han var brått innom for å høre om jeg hadde funnet den på gulvet i dag? Han sa det ikke, men jeg tror han tenkte at kvinnfolk og tomflasker ja det er ille, i hvertfall når de kaster sånne ting som er fryktelig viktige!!!! Jo da, jeg har gravd og ryddet, sollet og gravd igjen. Om jeg fant den dingsten? Etter mange tiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmmmmmmeeeeeeeeeeeeeeer, fant jeg den inne i melrestene etter pizzabakingen i går, men da hadde mannen allerede reist igjen. Jeg sendte melding. Han ble overlykkelig eller? Hva tror du han svarte. OK! Som straff for at han ikke var mer entusiastisk kommer øreproppen hans til å dufte kaffegrut og søppel i uker, tror jeg!!!!

10 kommentarer
    1. Ha-ha…ja når han LEGGER den på gulvet så…Og ikke rydder etter seg ;-D La den lukte fiskebolle du 😀 He-he…SLapp jo kjøpe ny i det minste 🙂

    2. fruensvilje: Nei da, jeg har vasket den ren og pen. Tenk at jeg kunne kaste en sånn dyr duppeditt da. Ikke lett i dag, for mye av de sakene vi omgir oss med går fort i fra hverandre. Men han var veeeeeeeldig blid da han kom hjem. Dyrt å måtte kjøpe nytt. 🙂

    3. frodith: Han hadde det vel travelt i dag tidlig, men det hadde da jammen jeg også!!!! Jeg ryddet så godt det gikk jeg, men det var jo helt feil. Men nå er alt bra, for det hadde blitt dyrt med nytt bare fordi den bittelille dingsten manglet liksom. Men man må vel ha lyden inn i øret om det skal være noen nytte å ha ørepropp til telefonen kanskje? 🙂

    4. Det der er fort gjort! Og så er det jo ikke alltid lett å se hvor en løs liten dings egentlig hører til. Jeg synes du var flink som klarte å finne den igjen, mellom alt bosset. Jeg vasket en bukse for sønnen min en gang, og siden han er voksen sjekker jeg IKKE lommene. Såpass må han klare selv. Jeg klarte i hvert fall å vaske buksen med telefon headsettet i lommen! Heldigvis så virket det etterpå også. Tipper det ble renere lyd 🙂

    5. margarites: Du sier noe. Det er mye som har kommet på avveie på den måten. Men jeg får nok være enda er våken for at ting som ligger her og der er verdifulle saker!!! Man lærer så lenge man lever!!! Morsomt med renere lyd da. Det blir det sikkert i øret på mannen min også, for en vask måtte til her også!!! 🙂

    6. Jammen i alle dager,, her har man ikke hørt om kildesortering, et er jo helt tydelig 😛 Her i bygda har vi fem forskjellige dunker og greier vi sorterer søpla i.. da hadde den dingsen der kommet sammen med gode venner og slektninger skjønner du. Og ikke døtta ned i alt mulig fysjom søppel 😛 Stakkars duppditten…

    7. dedicat: Her sorterer vi ikke så mye. Plast ja, glass, papir, papp og blekkbokser, men ellers er avfall avfall!!! Hadde vært enklere med kildesortering når man skulle lete. Men kaffegrut er veldig fint for tørre hender. Så nå er de fingrene mine myke som silke!!! 🙂

    8. Ha ha. Skjønner jo at du ble litt sur over at du ikke fikk mer applaus for din utholdenhet i forbindelse med utbedring av skadeomfanget. Jeg kom en gang i skade for å kaste kinobilletten min i søpla sammen med sjokoladepapir før jeg kom til kontrolløren. Da var det ei viss kjerring som sto på hodet nede i søppeldunken rett foran kinosalen. Da måtte jeg tåle mange undrende blikk for å slippe å bruke 100 kr på en ny billett………. Kontrolløren så VELDIG nøye på den skrukkete billetten før jeg slapp inn….FLAUT! 😛

    9. karidansen: Tusen takk for medfølelse og herlig fortelling. Man føler seg ikke videre smart med hendene i søpla kan man si. Men både du og jeg fikk jammen gevinst!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg