Har bestemt meg!

Det var ikke lett, men jeg liker fargen på disse blomstene!

Nå er dere vel lei å høre om meg og mine sømforsøk? Men jeg har bestemt meg for hva jeg skal ta på 17.mai. Det blir denne! Kjempefornøyd!

Starten på dette var den korte kjolen til høyre. Men etter klipp og sying, innsetting av mer nytt stoff, bånd, beltespenne og knapper, så ble det plutselig en lang festdrakt med forkle! Skjorte hadde jeg i lin fra før. Med ullundertøy og silketørkle i halsen vil jeg ikke fryse. Nå er jeg klar til den store dagen. Hva skal du ha på deg?

#foto

#festdrakt
22 kommentarer
    1. Ikke lei av å høre om det..hehe..bare hyggelig :)) Og den var du kjempefin med…og de fargene er nydelige :)) Fryse er ikke ok ,da koser mann seg ikke, så greit å ta på seg godt med klær på slike dager:))..om det ikke blir forandring i planene..blir det tur og joggebukse på meg :))

    2. annebe: Tusen takk. Jeg ble så veldig fornøyd selv at da måtte jeg dele det med meg! Nei, fryse gidder jeg ikke, så ull må det være plass til. Det blir nok en fin dag uansett for både deg og meg tenker jeg! 🙂

    3. Jøss så fin!!! <3 Bare lage seg en fest -drakt på null -komma-svisj liksom 😀 DET var jammen meg godt gjort 🙂 Jeg skal nok se an været litt. Er det stygt blir det joggebukse og inne, er det fint...muligens en kjole og ut å kjøpe is 🙂 Ha en strålende dag tusen-kunstneren <3 Klemsiklem <3

    4. Du er såååå flink 😀 Den ble supersmashing flott ! Jeg er helt imponert over deg og hva du kan 🙂 Ha en nydelig dag i fiiine drakten din <3 godklæmme, her skal det heltes litt møbler såklart 😀

    5. ladyaugust: Hjertelig takk! Jeg har kost meg mens jeg har klipt og sydd. Den første drakten med grønn vest ble ok, men denne i lilla likte jeg. Søsteren min kunne tenke seg den jeg ikke ville ha, så da er det jo greit! 🙂 Kos deg med henting av møbler. Klemsiklem 🙂

    6. Dette ble jo aldeles nydelig <3 Du er kjempeflink. Skulle ønske jeg kunne sy klær. For nå står jeg på hode inn i klesskapet i håp om at jeg finner noe fint. Skal i konfirmasjon i morgen 🙂
      Ha en superfin kveld 🙂

    7. Lisbeth Pedersen: Takk og takk. Det er bare å begynne det. Du som fikser så fine vesker greier utmerket å følge et mønster også. Jeg har sydd klær i så mange år at til sånt som dette klipper jeg bare til.Gøy er det å ha originalt tøy. Men jeg var mye flinkere til dette før. Tekstiler er fryktelig dyrt, så skal jeg sy, så kjøper jeg digre klær på salg eller vintage og setter det sammen på nytt. Kjempegøy! 🙂

    8. ladyaugust: Helt enig, det er så godt. Kos deg i kvelden. Her regner det mens sola skinner. Vakkert! 🙂 Jeg ser etter regnbuen, men den glimrer med sitt fravær! 🙂

    9. Kjempeflott drakt som passer veldig fint til deg! Jeg er imponert over dine kunstneriske ferdigheter og dine evner til å se mulighetene i den korte kjolen! 😀 Det blir et praktisk antrekk på meg, i og med at jeg er på jobb og må være forberedt på hjelpe til med morgenstell og pynting, men skal pynte meg LITT! 😀

    10. Ja, det er ikke akkurat Cubus-antrekk det der! Du er garantert den eneste som har AKKURAT sånn drakt! Det er ikke noe galt med Cubus, altså!. Har kjøpt meg klær der flere ganger, men mest strømpebukser, topper og klær til små barn. 😉

    11. Wow for en nydelig festkjole du har sydd 🙂 og for en flott kvinne inni kjolen også 🙂
      Jeg har kjøpt meg et blyantskjørt i hvitt skinn og en hvit kort skinnjakke som jeg tenkte å ha på meg. Med en fin bluse under blir det helt ok pynta, men det er mulig jeg går for en av mine kjoler også. Vi får se 😉
      Da må du kose deg masse denne langhelgen og på 17. Mai 🙂 klem til deg over fjorden 🙂

    12. Åse Helen: Tusen takk. Ditt antrekk hørtes vakkert ut også. Bilde??? Gøy å pynte seg litt til festdagene synes jeg. Kos deg masse du også. Klemsiklem:)

    13. Den ble kjempefin! Du er jo ett multitalent 😀 Skjønner at du gleder deg til å bruke den 😀
      Det blir joggebukse på meg. Jeg skal nemlig passe barnebarnet mitt, som fjernet mandlene sine 12 mai. Han orker ikke å gjøre noe enda 🙁

    14. Fruemmel: Tusen takk! Ja, jeg ble så fornøyd. Vet ikke om du har sett det, men jeg har jo sydd en annen også med grønn vest og to forskjellige forkleer. Men når jeg fant denne korte lilla kjolen var jeg liksom solgt.Symaskinene gikk kan du tro! Nå smiler jeg ved tanken på å bruke den! 🙂 Ja, du får kose deg med ditt. Vi får huset fullt fra morgenen av. Vi skal avsted å se barnabarna i toget og etterpå blir det inn til byen å få med seg toget der også. Håper bare været holder!!! Men blir det for ille dropper vi byen og koser oss inne i stedet! :)Klemsiklem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg