Søndagsfølelse på torsdag!

Merkelig når det liksom blir søndagsfølelse på torsdag? Ikke er det mandag i morgen, men gemalen har fri så det blir ikke som en vanlig fredag heller. Men sånn er det!

Jeg bakte en haug med kanelsnurrer i dag, og når jeg serverte dem på det gamle tinnfatet fikk jeg søndagsfølelse fra barndommen. Mamma har et sånt fat hjemme og da jeg fant maken på et marked for 10 kroner, så ble det mitt, fort!  Når jeg ser kanelsnurrer på fatet er jeg i tanken hjemme med alle mine og vi drikker søndagskaffe. Ja, det het det, selv om vi ungene fikk saft.

Herlig vær har vi også hatt i dag, så vi har kost oss med både det ene og det andre.Så får det heller være at jeg har søndagsfølelse på en torsdag!

11 kommentarer
    1. Søndagsfølelse her også! Jeg har fått gjort masse i tillegg til en runde med fotoapparatet 🙂
      Så koselig med det fatet. Det er herlig med sånne barndomsminner, og de kanelsnurrene….. ser utrolig gode ut 😀

    2. fruensvilje: De var sååååååååååååååååååååå gode denne gangen. Vi spiste noen og så ble resten frosset ned til 17.mai! 🙂

    3. Hmmmm….. når er det den damen står opp om morgenen….. og når legger hun seg om kvelden! 😛 Ikke for å grave i privalivet altså, men makan til produktivitet. Imponerende.:D Jeg har vasket helgevask i 1, etasje (Jobb i morgen) skrevet tre blogginnlegg og laget middag! Det var det jeg rakk i dag. Ja, jeg suser litt rundt også da….. Og mens jeg vasker… så må jeg stoppe opp kose med katta og litt sånn forskjellig! 😉 Når jeg er ferdig på jobb i morgen, tror jeg at jeg skal lage en liten dekorasjon med blomster… Det er lenge siden sist nå! Men bakst blir det dårlig med…… 😀

    4. karidansen: Måtte le her altså. I dag sov vi lenge!!!! Helt til halv sju. Da rekker man masse i løpet av en fridag. Vi har vært på middag hos svigerfar, så jeg slapp lettvint i dag. Gjærdeig er fort gjort synes jeg, så det ble både rundstykker og kanelsnurre i morges. Resten av dagen har jeg ryddet litt her og der, lest litt og i kveld blir det litt tv. Senga prøver jeg å finne før elleve. Så er det en ny dag i morgen 🙂

    5. Jeg står sjelden opp før åtte hvis jeg har fri og ikke har noe jeg “Skal”. Er klar over at det er sunnere å komme seg opp litt før, men ÅÅÅÅÅ så godt er å slippe å høre den vekkerklokka! 😉

    6. karidansen: Aner ikke hvorfor jeg ikke kan klarer å sove litt mer, for til tider hadde jeg trengt det. Men sånn er det bare. Vi våkner til samme tid, helg og hverdag begge to. Godt vi er like egentlig. Vekkeklokka hører jeg sjelden, for jeg våkner jo før den hver dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg