Litt stryking og litt luking.

Barnehagene her gikk akkurat forbi i sitt 17.maitog. Herlig både og se og høre dem. Korpset var ikke på mer enn en fem seks stykker det jeg kunne se, men jammen fikk de musikk. Med trommer og noen blåsere ble det både Norge i rødt, hvitt og blått og  Mot i brystet! Jeg driver litt i hagen og litt inne i dag. Det er jo så fint vær. Terrassen var gul av pollen, så jeg måtte til med vannslangen for å få vekk litt. Ganske kjedelig å få med alt det inn under skoene. Det varer neppe til søndag, men gjort er gjort!

Mine vakre dekkebrikker har jeg strøket. Jeg la dem etter hverandre på spisestuebordet, så ble det som en løper. Når jeg blir klar med dekkingen skal jeg ta bilder av det om dere er interessert? Mine dekkebrikker har Setersdalsbunder. Jeg har ikke slektninger der, men jeg kjøpte dem for årevis siden bare fordi de var vakre.Nå skal jeg ut igjen. Litt luking må også til før helga.

#foto
6 kommentarer
    1. Du liker å pynte til høytidsdager det er igjen tvil om den saken :)) vakker maipynt.Her i bygda har vi ikke hornmusikk,men vi får låne et korp en liten halvtime såpass att det er lyd i toget 🙂

    2. fruensvilje: Ja, de som kjenner meg vet at jeg liker å markere dagene som er litt mer enn de vanlige!!! Synes det er veldig koselig og det gir også en iver til å rydde litt ekstra, bake litt og samles. Jeg har vokst opp på gård og der var det alltid folk innom på samme måte. Man behøvde ikke å bli bedt den gangen for å komme på en kopp kaffe. Gleder meg! På skolen til barnebarne er det bare et korps, og det holder for ungene som går der. Men i byen er det mange korps og et laaaaaaaangt tog. 🙂

    3. Ja her er det ikke i tvil om at det legges en god del forberedelser før feiringa av nasjonaldagen 🙂 Vi tar det nok litt mer enkelt her i huset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg