Nå er det over.

Ikke alt blir som man vil, men blås heller! Jeg bakte marengskake etter oppskrift fra Wenche i God Morgen Norge og den ble flott. Kakebunnen altså.Så skulle jeg pynte  da. Jeg gjorde litt annerledes enn oppskriften. Det ble gul krem, og så pisket krem på toppen, pluss bær. Men da jeg begynte å legge på jordbær og blåbær, “delte” kremen seg og rant nedover. Det var bare å server bærene ved siden av. Men godt ble det! Det gjør ikke noe om ikke alt blir perfekt heller. Det ble da litt morsomt da den gule kremen tittet fram fra den hvite.

Barnetoget gikk som vanlig av stabelen i byen med herlige unger, drillpiker og korps.En skole hadde laget blomsterbuer som de bar med seg, og det var så vakkert.


Tamburavdelingen holdt sitt lille show både tidlig og sent med kanonskudd, parade, musikk og trommer.


Så var det over for i år. Godt vær fikk vi også, selv om temperaturen akkurat ikke var behagelig når sola gikk bak en sky. Men vi slapp regn under barnetoget og det var herlig.

#foto
12 kommentarer
    1. Det så ut som en perfekt og koselig 17 mai feiring ja 🙂 og den kaka ble litt kunstnerisk og fin akkurat som deg 🙂 Den smakte nok godt.
      Ha en fortsatt fin fin dag 🙂

    2. Åse Helen: Snilt sagt om den kaka. Men den var god, så jeg brydde meg ikke om at den ikke ble helt som vanlig! Dagen i går var herlig og i dag er jeg sliten. Da er det godt man har igjen litt mat og kaker fra i går. Nå får jeg besøk av svigerinna mi, så skal nok restene bli spist opp mens vi skravler litt. Kos deg på mandagen! 🙂

    3. Ikke alt blir som man vil, det er sant. Men det er som regel sånne hendelser som blir husket 🙂 Takk for titten på noe av dagen din gjennom mange fine bilder 🙂

    4. Den ble jo litt morsom da! 😀 Alt trenger ikke være “Perfekt”støtt. Jeg hadde satt ei hjemmelaget iskake litt skjevt i fryseren en gang. Du skulle sett fjeset til gjestene da jeg satte “Unnarennet” på bordet. Nesten all isen hadde sklidd over på den ene siden slik at det var omtrent en cm med is oppå kakebunnen på motsatt side!

    5. Jeg synes kaken ser veldig fristende og god ut jeg da, og er det ikke sånn at vi prøver å lære bort at det er det indre som teller? 😉
      Flotte bilder fra en fin dag, og så deilig at dere slapp regn! Her måtte skoene til junior tørke frem til i dag tidlig 😉

    6. Fruemmel: Du har så rett, her var det virkelig det indre som var godt!!!! Ja, vi var så takknemlige for et sånt vær. Ikke gøy å bli våt på sånne dager! Ha en fin kveld 🙂

    7. neimen snille deg kor du frister og jeg som ikke har noe godt i hus hi hi,den kaka såg bare helt lekker ut 🙂 og eller såg jo bildene fra dagen helt perfekte ut

    8. fruensvilje: Men nå er det ikke mer igjen. Restene gikk rett ned sammen med svigerinna mi i kveld. Ja, dagen var fin og vi fikk mange nye minner! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg